تنها دارالقرآن آموزش و پرورش در نورآباد فضای مستقل ندارد
کد خبر: 3949701
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳

تنها دارالقرآن آموزش و پرورش در نورآباد فضای مستقل ندارد

مدیر دارالقرآن کوثر نورآباد با اشاره به مشکلات این دارالقرآن، گفت: تنها دارالقرآن آموزش و پرورش در نورآباد فضای مستقل ندارد و تماماً از امکانات کانون تربیتی این شهرستان استفاده می‌کند.

تنها دارالقرآن آموزش و پرورش در نورآباد فضای مستقل ندارداحمد ترکی، مدیر دارالقرآن کوثر نورآباد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت ۹ ساله این دارالقرآن اظهارکرد: دارالقرآن کوثر از سال ۹۰ به‌طور رسمی فعالیت‌ خود را با هدف ترویج فرهنگ قرآن و آموزش تخصصی آن برای دانش‌آموزان زیر نظر آموزش و پرورش شهرستان نورآباد آغاز کرده است.

وی با ذکر این مطلب که فعالیت‌های دارالقرآن کوثر نورآباد با توجه به سرفصل‌های آموزشی در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، قرائت تحقیق و ترتیل، دوره‌های نماز و احکام برگزار می‌شود و دوره‌های احکام، نهج‌البلاغه، انشای نماز و مباحث عقیدتی دانش‌آموزان نیز در این دارالقرآن برقرار است، اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های این دارالقرآن در بستر فضای مجازی و سامانه «شاد» برگزار می‌شود این در حالی‌است که دوره‌های آموزشی مجازی، اثربخشی دوره‌‌های حضوری را ندارد.

ترکی، با بیان این‌که مخاطبان دارالقرآن کوثر نورآباد، دانش‌آموزان این شهر هستند، از ثبت‌نام ۵۵ دانش‌آموز در دوره‌های مجازی این دارالقرآن خبر داد و گفت: دیگر فعالیت‌های این دارالقرآن تهیه ویدئو کلیپ‌های مذهبی و فرهنگی متناسب با مناسبت‌های تقویمی جمهوری اسلامی ایران است.


بیشتر بخوانید:


مدیر دارالقرآن کوثر نورآباد نبود فضای مستقل را مشکل اصلی این دارالقرآن ذکرکرد و با بیان اینکه دارالقرآن کوثر نورآباد اکنون در فضای کانون فرهنگی این شهرستان مستقر است، تصریح کرد: این دارالقرآن تجهیزات و فضای مستقل ندارد و تماماً از تجهیزات و فضای کانون تربیتی شهرستان استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی، انشای نماز، نهج‌البلاغه، احکام و تجوید نماز توسط مربیان پرورشی شهرستان نورآباد مدیریت می‌شود کمااینکه نبود مربیان تخصصی امر قرآن چالش‌ دیگر آموزش قرآن در این دارالقرآن است، بر لزوم ورود خیرین قرآنی برای تقویت دارالقرآن‌ و فعالیت‌های قرآنی شهرستان نورآباد تاکید کرد و افزود: تنها دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان نورآباد هیچ امکاناتی از قبیل ماشین‌دوخت و حتی صندلی برای نشستن هم ندارد و تماماً از اموال کانون شهرستان استفاده می‌کند که می‌طلبد مسئولین و خیرین برای ایجاد فضای مستقل و تجهیزات کامل این دارالقرآن توجه بیشتری داشته باشند.

ترکی از برگزاری دوره آموزش قرآن ویژه مربیان پرورشی شهرستان نورآباد در دارالقرآن کوثر این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۵۰ نفر از فرهنگیان شهرستان نورآباد در دو بخش آقایان و بانوان به مدت دو روز آموزش‌های روخوانی و روان‌خوانی را در این دارالقرآن طی کردند.

انتهای پیام
captcha