مشکلات قرآن‌آموزان اُشترینان؛ از پراکندگی روستاها تا قطعی اینترنت
کد خبر: 3949725
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

مشکلات قرآن‌آموزان اُشترینان؛ از پراکندگی روستاها تا قطعی اینترنت

مدیر دارالقرآن ولی‎عصر(عج) اشترینان پراکندگی روستاها و عدم دسترسی دانش‌آموزان به دارالقرآن را یکی از مشکلات حوزه آموزش قرآن در این شهر برشمرد و گفت: با توجه به سختی دسترسی دانش‌آموزان به این دارالقرآن تمام موارد مورد نیاز در حوزه آموزش قرآن در قالب لوح فشرده در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

لطفا چهارشنبه ارسال شود//// تربیت ۴۰ دانش‌آموز اشترینانی برای تولید محتوای قرآنیامین پارسا، مدیر دارالقرآن حضرت ولی‌عصر(عج) اشترینان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به فعالیت این مرکز، بیان کرد: دارالقرآن حضرت ولی‌عصر(عج) از سال ۷۹ زیر نظر آموزش و پرورش لرستان فعالیت خود در اشترینان را آغاز کرده است.

وی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های این دارالقرآن و جمعیت دانش‌آموزان تحت پوشش آن، گفت: تمام دانش‌آموزان منطقه اشترینان، اعم‌ از شهری و روستایی تحت پوشش فعالیت‌های قرآنی، دینی و مذهبی دارالقرآن ولی‌عصر(عج) هستند.

پارسا با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی دارالقرآن ولی‌عصر(عج) در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل ویژه آقایان و بانوان برگزار می‌شود، اضافه کرد: کمبود مربی تخصصی قرآن یکی‌ از مشکلات این دارالقرآن است و چندی پیش تنها یک مربی به این حوزه اعزام شده است.

مدیر دارالقرآن حضرت ولی‌عصر(عج) اشترینان بیان کرد: شش هزار دانش‌آموز منطقه اشترینان از برنامه‌های قرآنی، دینی، مذهبی و مسابقات این دارالقرآن استفاده می‎کنند، اما پراکندگی روستاها در اشترینان و عدم دسترسی دانش‌آموزان به دارالقرآن ولی‌عصر(عج) و قطعی اینترنت یکی دیگر از مشکلات حوزه آموزش قرآن در این منطقه است. با توجه به سختی دسترسی دانش‌آموزان به این دارالقرآن تمام موارد مورد نیاز دانش‌آموزان در حوزه آموزش قرآن در قالب لوح‌های فشرده در اختیار آنان قرار داده شده است.

تربیت ۴۰ دانش‌آموز برای تولید محتوای قرآنی

پارسا، شناسایی استعدادهای قرآنی را یکی از اولویت‌های اصلی دارالقرآن ولی‌عصر(عج) اشترینان برشمرد و با بیان اینکه برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی صورت گرفته است، اضافه کرد: دیگر فعالیت شاخص این دارالقرآن، تربیت ۴۰ دانش‌آموز برای تولید محتوای قرآنی است، به‌طوری که این 40 دانش‌آموز امروز هر کدام یک نماینده دارالقرآن و به‌نوعی افسر قرآنی در مدارس محل تحصیل خود هستند.

مدیر دارالقرآن ولی‌عصر(عج) اشترینان افزود: محتوای تولید شده توسط دانش‌آموزان آموزش دیده در قالب‌های اینفوگرافی، پادکست، کلیپ ویدیو، موشن‌گرافی تهیه و آثارشان در سطح استان و کانال‌های پرورشی بارگذاری شده است.

وی به برگزاری کلاس‌های دارالقرآن به‌صورت ترمی اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزش قرآن در این مرکز در حال برگزاری است و کرونا نیز مانع تعطیلی آن‌ها نشده است. برگزاری مسابقات جذب استعدادهای صدای خوب در حوزه قرآن از دیگر برنامه شاخص دارالقرآن ولی‌عصر(عج) است و استعدادهای قرآنی برای حضور در گروه‌های همخوانی قرآن و تواشیح به‌کار گرفته می‌شوند. همچنین برنامه‌های دیگری به‌طور مستمر و با در نظر گرفتن مشوقات برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

پارسا، کمبود اعتبارات را دیگر مشکل اصلی دارالقرآن ولی‌عصر(عج) برشمرد و ادامه داد: امسال دو میلیون تومان برای دارالقرآن ولی‌عصر(عج) اشترینان اعتبار واریز شده است که جوابگوی برنامه‌ها و فعالیت‌های این دارالقرآن نیست و برای ادامه مسیر نیازمند حمایت نهادهای ذی‌ربط است.

انتهای پیام
captcha