مقدمات احداث ساختمان جدید دارالقرآن پلدختر فراهم شود
کد خبر: 3958671
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
مدیر دارالقرآن باقرالعلوم(ع) پلدختر خواستار شد؛

مقدمات احداث ساختمان جدید دارالقرآن پلدختر فراهم شود

مدیر دارالقرآن باقرالعلوم(ع) پلدختر با اشاره به تخریب کامل ساختمان این دارالقرآن در جریان سیل فروردین سال ۹۸، گفت: زمینی به مساحت ۱۵۰ متر برای احداث دارالقرآن در نظر گرفته شده و از مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان تقاضا دارم در زمینه ساخت ساختمان جدید دارالقرآن مساعدت لازم را به عمل بیاورند.

سه شنبه ارسال شود/// مسئولان نسبت به احداث ساختمان جدید دارالقرآن سیل‌زده پلدختر اقدام کنندفریبا بازگیر، مدیر دارالقرآن باقرالعلوم(ع) پلدختر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: فعالیت دارالقرآن باقرالعلوم(ع) در سال ۷۷ در شهرستان پلدختر آغاز شد، اما پس از چند سال با راه‌اندازی مدارس قرآنی فعالیت این دارالقرآن متوقف شد که از سال ۹۲ فعالیت‌ها دوباره از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه این دارالقرآن زیر نظر آموزش و پرورش پلدختر فعالیت دارد و از بین دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم جذب مخاطب دارد، افزود: کلاس‌های آموزشی این مرکز در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ قرآن در سطح مقدماتی تا پیشرفته برگزار می‌شود. چهار مربی با تخصص قرآن از طرف آموزش و پرورش شهرستان به این دارالقرآن معرفی شده‌اند و در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن به‌صورت حضوری و مجازی فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید:


مدیر دارالقرآن باقرالعلوم(ع) پلدختر با اشاره به به شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌های آموزش حضوری، بیان کرد: با برگزاری کلاس‌های مجازی با استقبال خوبی از طرف دانش‌آموزان مناطق مختلف پلدختر حتی روستاهای این شهرستان مواجه بودیم و در حال حاضر ۲۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های مجازی ما شرکت دارند و این در حالی‌ است که قبل از کرونا آمار قرآن‌آموزان ما کمتر بود.

این فعال قرآنی به شرکت ۵۰ قرآن‌آموز از روستاهای پلدختر در کلاس‌های مجازی دارالقرآن اشاره کرد و ادامه داد: فراگیر بودن آموزش‌های مجازی و اینکه قرآن‌آموزان از سراسر شهرستان می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند و اینکه هزینه تشکیل کلاس‌های مجازی نسبت به حضوری کمتر هست از مزایای آموزش مجازی است.

بازگیر در ادامه به اجرای طرح «رابطین دارالقرآن» اشاره کرد و گفت: در این طرح در هر مدرسه یکی از فرهنگیان که اکثراً مربی یا معاون پرورشی مدرسه است با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان به‌‌عنوان رابط مدرسه و دارالقرآن باقرالعلوم(ع) انتخاب می‌شود و این رابط دانش‌آموزان را با فعالیت‌های دارالقرآن آشنا می‌کند و از این طریق برای دارالقرآن جذب مخاطب می‌کند.

وی در ادامه به سیل فروردین‌ماه سال گذشته و تخریب کامل دارالقرآن باقرالعلوم پلدختر اشاره کرد و ادامه داد: در این سیل تمامی تجهیزات و کتاب‌های آموزشی دارالقرآن از بین رفت و ساختمان دارالقرآن به‌دلیل قرار داشتن در مسیر سیلاب به کلی تخریب شد.

مدیر دارالقرآن باقرالعلوم(ع) پلدختر اضافه کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش لرستان و پلدختر در زمینه احیای دوباره دارالقرآن تلاش خوبی داشتند و این دارالقرآن دوباره فعالیت خود را در یک مکان جدید آغاز کرد و تجهیزات مورد نیاز نیز از سوی آموزش و پرورش استان و شهرستان تأمین شد که جا دارد از مدیران آموزش و پرورش استان و شهرستان و دفتر قرآن، نماز و عترت استان و معاونت پرورشی شهرستان که نسبت به رفع مشکلات دارالقرآن سیل‌زده باقرالعلوم(ع) همکاری خوبی داشتند، تشکر کنم.

بازگیر با بیان اینکه همکاری و مساعدت آموزش و پرورش استان و شهرستان در جریان سیل فروردین‌ماه سال گذشته باعث شد روند آموزشی این مرکز تعطیل نشود، اظهار کرد: برای ساخت ساختمان جدید هم با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان پلدختر زمینی به مساحت ۱۵۰ متر در یکی از بهترین نقاط شهر به اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان معرفی شده و از مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان تقاضا دارم در زمینه ساخت ساختمان جدید این مرکز خبرهای خوشی را به‌عنوان عیدی به جامعه قرآنی شهرستان پلدختر بدهند.

انتهای پیام
captcha