تربیت اسلامی با گسترش علوم قرآنی محقق می‌شود
کد خبر: 4083346
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

تربیت اسلامی با گسترش علوم قرآنی محقق می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تلاش دشمنان برای هویت‌زدایی از جوانان، گفت: تعلیم و تربیت اسلامی با گسترش علوم قرآنی امکان‌پذیر است.

دیدار برگزارکنندگان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان با حجت‌الاسلام شاهرخیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، ۱۳ شهریورماه در دیدار با عوامل برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان کشور با تقدیر از زحمات آنان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و قرآنی بوده و خواهد بود.

وی خاستگاه و ریشه انقلاب را مسائل قرآنی دانست و گفت: بیش از 40 سال است که انقلاب در مقابل ظالمان ایستاده و پنجه در پنجه زورگویان عالم انداخته است؛ چراکه ایستادگی در برابر ظلم برگرفته از آموزه‌های قرآنی است.

شاهرخی با اشاره به اینکه با استناد به آیات و روایات غیرمسلمانان نمی‌توانند سرنوشت مسلمانان را تعیین کنند، ادامه داد: مخالفت‌های دشمنان به سبب پایبندی انقلاب به قرآن است؛ دشمن از صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای و از حقوق بشر ما اطلاع دارند و خودشان داعش را ایجاد می‌کنند، تروریست تربیت می‌کنند، بعد ما را به تروریست بودن متهم می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت اسلامی از فرهنگ دینی ناشی می‌شود و در نظام جمهوری اسلامی ایران موضوعیت دارد، تصریح کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت اسلامی است که بخشی از آن نیز توسط دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگیان و معلمان باید مأموریت خود را در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بدانند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنند، ادامه داد: اگر تعلیم و تربیت اسلامی نباشد بین ما و متعلمین فاصله می‌افتد و دشمن این فاصله را پر می‌کند.

شاهرخی با یادآوری اینکه دشمن به‌دنبال هویت‌زدایی از جوانان کشور است و در این راستا از جنگ نرم فرهنگی استفاده می‌کند، تصریح کرد: مبانی تعلیم و تربیت اسلامی برگرفته از قرآن است و قرآن به راه‌هایی که پایدارترین است و در آن خللی وارد نیست هدایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی بهترین شیوه‌ها در قرآن ارائه شده است، ادامه داد: برای انس با قرآن جلسات تلاوت، تدبر، مفاهیم و تفسیر را گسترش دهیم، چراکه مقام معظم رهبری می‌فرماید ما نیازمند هشت میلیون جوان مؤمن، انقلابی، اخلاق‌مدار و عدالت‌خواه هستیم و تربیت این جوانان با قرآن محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به هر میزان به قرآن عمل کردیم موفق بودیم و به آرمان‌ها نزدیک شدیم، تصریح کرد: برخی کشورهای اسلامی در برابر زورگویان تسلیم هستند و سرمایه آنان به تاراج می‌رود، اما ایران اسلامی هرگز تسلیم زورگویان نشد و امروز در اوج اقتدار است.

شاهرخی با تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان کشور، گفت: تلاش‌های برگزاری جشنواره‌ها در راستای آشنایی معرفت و عمل به قرآن است و تعلیم و تربیت اسلامی با گسترش علوم قرآنی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha