محرومیت دارالقرآن «عترت» الیگودرز از ابتدایی‌ترین امکانات
کد خبر: 3955294
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

محرومیت دارالقرآن «عترت» الیگودرز از ابتدایی‌ترین امکانات

مدیر دارالقرآن عترت الیگودرز با تأکید بر لزوم استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه در آموزش قرآن، از کمبود اعتبارات این دارالقرآن انتقاد کرد و گفت: فضای دارالقرآن عترت الیگودرز ابتدایی‌ترین امکانات را هم ندارد و تمام کارهای دارالقرآن توسط سیستم و لپ‌تاپ شخصی انجام می‌شود.

محرومیت دارالقرآن «عترت» الیگودرز از ابتدایی‌ترین امکاناتزهرا محمدباقری، مدیر دارالقرآن عترت شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از اسکان این دارالقرآن در طبقه زیرین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی الیگودرز خبر داد و اظهار کرد: فضای در نظر گرفته شده مناسب فضای دارالقرآن نیست. همچنین نبود تجهیزات به‌روز و کامل از مهمترین مشکلات و چالش‌های دارالقرآن عترت شهرستان الیگودرز است.

وی با بیان اینکه کلاس‌های این دارالقرآن در دو بخش آقایان و بانوان و به‌صورت جداگانه متمرکز است، افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا کلاس‌های دارالقرآن به‌صورت ترمی برگزار می‌شد و با وجود تنها یک مربی، ۱۵ کلاس حضوری برای قرآن‌آموزان دایر بود.


بیشتر بخوانید:


مدیر دارالقرآن عترت الیگودرز با بیان اینکه آمار کلاس‌های این دارالقرآن از ۱۰ تا ۴۰ نفر متغیر است، گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های آموزشی دارالقرآن در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آمادگی مسابقات قرآن برای علاقه‌مندان به قرآن در این شهرستان، ادامه داد: اواخر دی و اوایل بهمن‌ماه مسابقات قرآن آموزش و پرورش در سطوح مدرسه تا منطقه برگزار شد که برای آمادگی قرآن‌آموزان در مسابقات قرآن، کلاس‌های ترتیل و تجوید توسط این دارالقران تشکیل شد.

محمدباقری با اشاره به برگزاری کلاس‌های نهج‌البلاغه و احکام، گفت: یکی از برنامه‌هایی که به صورت اختصاصی از سوی این دارالقرآن برگزار می‌شود برگزاری جشنواره حفظ جزء 30 قرآن کریم است.

وی به بازدید دانش‌آموزان مدارس این شهرستان از فضای دارالقرآن اشاره کرد و ادامه داد: شرایطی فراهم شده است که دانش‌آموزان مدارس از دارالقرآن بازدید کنند و همین امر موجب جذب و رغبت بیشتر دانش‌آموزان به حضور در کلاس‌های قرآن می‌شود.

استفاده از روش‌های نوین در آموزش قرآن

محمدباقری با بیان اینکه آموزش قرآن باید مبتنی بر هنر، آموزش‌ها و روش‌های نوین باشد، اظهار کرد: طبیعت بچه‌ها علاقه‌مند به سرگرمی است همین امر باعث می‌شود از روش‌ها و متدهای جدیدی برای آموزش قرآن استفاده شود از طرفی، استفاده از سرگرمی‌ کیفیت را بالا و آموزش قرآن را سهل‌تر می‌کند.

مدیر دارالقرآن عترت الیگودرز با بیان اینکه آموزش مجازی رغبت و تمایل دانش‌آموزان را به آموزش کم می‌کند، بر لزوم افزایش اعتبارات و هزینه‌های دارالقرآن‌ها تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها باید برای قرآن هزینه کنند و این در حالی‌ است که در جامعه اسلامی ما خانواده‌ها کمتر در بحث آموزش قرآن هزینه می‌کنند.

وی با ابراز نارضایتی از کمبود اعتبارات این دارالقرآن، گفت: محیطی که ۱۷ کلاس دارد حداقل باید سرویس بهداشتی و سیستم قوی داشته باشد اما فضای دارالقرآن عترت الیگودرز ابتدایی‌ترین امکانات را هم ندارد و تمام کارهای دارالقرآن توسط سیستم و لپ‌تاپ شخصی انجام می‌شود.

محمدباقری با اشاره به فضاسازی آموزشی، یادآور شد: باید جذاب‌ترین، بهترین و آرام‌ترین فضا برای دانش‌آموزان در دارالقرآن‌ها ایجاد شود که این امر مستلزم حمایت و عنایت مسئولان است.

انتهای پیام
captcha