۵۰۰ کودک کار در لرستان شناسایی شدند
کد خبر: 4100705
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

۵۰۰ کودک کار در لرستان شناسایی شدند

مدیرکل اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به صدور مجوز و آغار فعالیت ۲۵ سازمان مردم‌نهاد در حوزه اجتماعی این استانداری گفت: در راستای اجرای طرح کاهش کودکان کار، ۵۰۰ نفر شناسایی و ۲۵۰ نفر آنها ساماندهی شدند.

کریم خورشیدوند، مدیرکل اجتماعی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، کریم خورشیدوند، مدیرکل اجتماعی استانداری لرستان، امروز، ۲۸ آبان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی این استان اظهار کرد: رسالت حوزه اجتماعی استانداری لرستان در سه بخش فعالیت‌های اجرا، پیگیری و نظارت است.

وی گفت: در حوزه اجرایی با هدف ایجاد فضای گفتمانی، سلسله نشست‌هایی با مسئولان استانی و ملی از قبیل نشست‌ سازمان‌های مردم‌نهاد استان با علی بهادری‌جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و وحید یامین‌پور، معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

مدیرکل اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به جذب اعتبار یک میلیاردی برای مناطق محروم شهرستان کوهدشت، گفت: در این راستا تجهیزات تعداد ۲۲ مدرسه در مناطق محروم شهرستان کوهدشت تهیه شد.

خورشیدوند جذب اعتبارات برای اشتغال زنان بی‌سرپرست و کمک دو میلیاردی به مناطق محروم الیگودرز را از دیگر فعالیت‌های حوزه اجتماعی استانداری لرستان دانست و با اشاره به ریل‌گذاری دفاتر تسهیل‌گری استان، گفت: تعداد ۱۷ منطقه محروم در لرستان وجود دارد که باید در جهت حل مشکلات آنان تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به صدور مجوز و ایجاد ۲۵ سازمان مردم‌نهاد و راه‌اندازی مرکز خیریه دندان‌پزشکی در این استان، ادامه داد: در راستای اجرای طرح کاهش کودکان کار، ۵۰۰ کودک کار شناسایی شدند که از این تعداد کودک کار ۲۵۰ نفر آنان ساماندهی شدند.

وی با اشاره به کاهش نرخ افراد فرار از خانه در لرستان با پیگیری فرمانداران شهرستان‌ها و بهزیستی استان، افزود: در حوزه عفاف و حجاب قرارگاه راهبردی تشکیل شده است و جلسات جهاد تبیین در تمام دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha