زن در گفتمان انقلاب اسلامی یک شخصیت مشارکت‌گراست
کد خبر: 4120129
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
معاون سپاه لرستان:

زن در گفتمان انقلاب اسلامی یک شخصیت مشارکت‌گراست

حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی گفت: زن در نگاه گفتمان انقلاب اسلامی، دارای تکالیف متعدد خانوادگی تا حکومتی و تمدن‌ساز است و یک شخصیت منفعل و بدون هویت نیست؛ زن در الگوی سوم زن و گفتمان انقلاب اسلامی، یک شخصیت مشارکت‌گرا در همه عرصه‌هاست.

حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در همایش استانی «الگوی سوم زن و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان» که 16 بهمن‌ماه از سوی امور بانوان دانشگاه لرستان با همکاری دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان و فرمانداری خرم‌آباد در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه در الگوی زن غربی، زن یک ابزار جنسی و جنسیتی است و دارای شخصیت والای انسانی نیست، اظهار کرد: وقتی همجنس‌‌گرایی در غرب، قانونی می‌شود نشان از سقوط الگوی رفتاری غرب دارد.

وی افزود: زن در گفتمان انقلاب اسلامی که همان الگوی سوم زن است بر پایه نگاه و هویت توحیدی، دین‌پایه، اخلاقی و انسانی تعریف می‌شود و دارای نقش تاریخی و تاریخ‌ساز است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با بیان اینکه در نگاه اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی، زن و مرد از نظر رسیدن به کمال و فضایل اخلاقی و انسانی برابر هستند، ادامه داد: شخصیت‌هایی همچون حضرت فاطمه‌ زهرا(س) و حضرت زینب(س) نمونه‌هایی از الگوهای تاریخ‌ساز از زنان‌ هستند.

وی گفت: زن در نگاه گفتمان انقلاب اسلامی دارای تکالیف متعدد خانوادگی تا حکومتی و تمدن‌ساز است و یک شخصیت منفعل و بدون هویت نیست؛ زن در الگوی سوم زن و گفتمان انقلاب اسلامی، یک شخصیت مشارکت‌گرا در همه عرصه‌هاست.

در این نشست گفت‌وگومحور، تعدادی از زنان سازمان‌ها و ادارات استان لرستان، دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود را درباره حوزه زنان مطرح کردند و معاون تعلیم و تربیت سپاه استان لرستان به پرسش‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha