جایگاه مادران شهدا در الگوی سوم زن اثرگذار است
کد خبر: 4120010
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان:

جایگاه مادران شهدا در الگوی سوم زن اثرگذار است

علی نظری با بیان اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی، جایگاه تربیتی زن به‌عنوان مادر بسیار اهمیت دارد، گفت: جایگاه مادران شهدای والامقام در الگوی سوم زن، بسیار اثرگذار است.

علی نظری، رئیس سازمان بسیج اساتید لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی نظری، رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان در همایش «الگوی سوم زن مسلمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان» که یکشنبه، 16 بهمن‌ماه، از سوی امور بانوان دانشگاه لرستان با همکاری دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان و فرمانداری خرم‌آباد، با حضور برخی مدیران استان و جمعی از بانوان سازمان‌ها و ادارات استان لرستان، در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با اشاره به آیات سوره آل‌عمران و داستان حضرت مریم(س)، نقش مادران را در پرورش و تربیت فرزندان نیکو برای جامعه، بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه جایگاه مادران شهدای والامقام در الگوی سوم زن، بسیار اثرگذار است و اهمیت دارد، با استناد به آیاتی از سوره آل‌عمران، الگوی سوم زن در گفتمان انقلاب اسلامی ایران را منطبق بر مفهوم قرآنی «نباتاً حَسَناً» یعنی تربیت نیکو دانست.

نظری با بیان اینکه مادرانی که اقدام به تربیت نیکو کردند «نباتاً حسناً»، همان الگوی زن سوم در گفتمان انقلاب اسلامی ایران‌ هستند، اضافه کرد: وقتی به جایگاه یک دانشمند توجه می‌شود باید به این نکته هم توجه کرد که پدر و مادر این داشمند، او را تربیت نیکو کرده‌اند تا به این جایگاه رسیده است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: فرزندانی که نیکو تربیت شدند در صحنه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس حضور اثرگذار داشتند و دارند و این محصول همان الگوی سوم زن است؛ زیرا در گفتمان انقلاب اسلامی، جایگاه تربیتی زن به‌عنوان مادر، بسیار اهمیت دارد.

وی در بخشی از سخنانش با تسلیت ایام شهادت حضرت زینب‌کبری(س) و نقش وی در تاریخ کربلا آن حضرت را الگوی کامل زنان در همه ابعاد زندگی دانست.

انتهای پیام
captcha