پایان سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در لرستان
کد خبر: 4010838
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

پایان سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در لرستان

آیین اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان لرستان با معرفی منتخبان برگزار شد.

سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیجبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال در لرستان عصر امروز، ۱۴ آبان با حضور مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در حسینیه ثارالله(ع) سپاه خرم‌آباد برگزار شد.

حسن حجت‌پور، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج لرستان در این مراسم با بیان اینکه ۱۳۲ نفر در قالب ۳۶ تیم در سه بخش پویانمایی، اپلیکیشن و بازی اندروید در این رویداد بزرگ شرکت کردند، افزود: ۱۷ تیم در بخش پویانمایی، چهار تیم در بخش بازی‌های تلفن همراه و ۱۶ تیم در بخش اپلیکیشن در این رویداد به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به موضوع آثار تولیدی و اینکه در این رویداد بحث ایثار و شهادت (کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان) به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفت و تولیداتی در این راستا توسط  تیم‌های شرکت کننده انجام شد، افزود: تمام تیم‌هایی که در این رویداد بزرگ شرکت کردند می‌توانند محصولات خود را تا دهم آذر ماه تکمیل و به دبیر خانه فضای مجازی ارسال کنند و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

فضای مجازی جنگ بر سر تسلط ذهن‌هاست

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان در این مراسم، گفت: تجربه بیش از ۴۰ ساله پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد در هر عرصه‌ای که نوجوان و جوانان وارد شدند، شاهکار و افتخار ایجاد شد، جنگ هشت ساله سخت بود ولی در جنگ از همه سنین بودند و بیشترین اثر را جوانان داشتند که سرشار از ذوق، استعداد و نبوغ بودند و به کیفیت کار اضافه شد.

وی با اشاره به رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، افزود: امروز کسانی آمده‌اند که مشخص است استعداد و هوش بالایی دارند و این کار نیز یک جذبه‌ای دارد که سبب شده تا نونهالان، نوجوانان و جوانان جذب شوند که با ساماندهی فضای مجازی طرح های خوبی در آینده خواهیم داشت.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: در کشور ما ۴۵ میلیون نفر تلفن همراه دارند و ۵۷ میلیون نفر از جمعیت ایران دسترسی به اینترنت دارند و گویای این است که فضای مجازی جزئی از زندگی ماست و این واقعیتی از دنیاست که همه سنین هم درگیر کرده است و با کرونا دانش‌آموزان هم از این شبکه‌ها برای ادامه تحصیل بهره می‌برند.

کشکولی با بیان اینکه چاره ‌ای نیست که این واقعیت را بپیذیرم، سواد رسانه‌ای را بالاببریم و توانمندسازی لازم صورت گیرد و با مدیریت از این فضا بهره ببریم، اظهار کرد: در گذشته انیمیشن و پویانمایی شاید فقط جنبه سرگرمی داشت اما امروز در معادله با استکبار یک پیام‌رسان است و بسیاری از موارد سبک زندگی و نگرش‌ها در قالب اینچنین برنامه‌هایی ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش دارد تا از طریق فضای مجازی سلطه خود را با فرهنگ در این فضا اعمال کند و بخشی را با انیمیشن به اجرا درآورد، گفت: فضای مجازی در راستای تسریع روند برخی امورات مانند انجام کارهایی بدون حضور فیزیکی، ایجاد کسب و کار، اشتغالزایی جنبه مفیدی دارد و از زمان می‌توان فرصت بیشتری بهره‌برداری کرد و امروز حساسیت فضای مجازی ناگزیر است که باید به این سمت حرکت کرد و هم در ایجاد و ایجاب و هم سلبی و پدافندی حرفه‌ای شویم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی جنگ بر سر تسلط ذهن‌هاست، افزود: در فضای واقعی ارتش و سپاه و ارگان‌های امنیتی، امنیت نظام را حفظ می‌کنند ولی در فضای مجازی با صیانت از ذهن مردم می‌توان این را حفظ کنیم چرا که امروز جنگ بر سر تسلط ذهن‌هاست و دشمن سعی دارد با بزرگ‌نمایی اخبار منفی، ذهنیت مردم را به گروگان بگیرد و خدشه‌دار کردن افکار را هدف قرار می‌دهند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: گاهی نقاط قوت یک ملت را با تحریف نشان می‌دهند اما باید توجه داشت، کاری که حضرت زینب‌کبری(س) انجام داد تبیین نهضت عاشورا بود که سبب شد امروز بعد از قرن‌ها همان‌گونه که این قیام برپا شد تصور کنیم و می‌فهمیم و هم خونخواه آنها هستیم چرا که این بانو اجازه نداد تحریف حقیقت صورت گیرد و امروز بخشی از کارهایی که در این طرح‌ها می‌تواند ذهنیت ملت را محافظت کند اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی فضای ذهن، درک و شناخت است و سپاه تاکنون سه مرحله این رویداد را اجرا کرده و شما جوانان سرمایه‌های خط مقدم هستید که استعداد خود را نشان می‌دهید و در پی همین فرآیند آینده خوبی دارید، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند فضای مجازی به اندازه انقلاب مهم است و اگر رهبر نبودم پیگیر فضای مجازی می‌شدم که نشان دهنده اهمیت این فضای مجازی است، روشنگری بصریت افزایی، تقویت ذهن، فکر و اندیشه در اینجا انجام می‌شود که حضور شما در عرصه‌های مختلف فضای مجازی سبب افتخار است که بیشتر انیمیشن‌ها به سمت ایثار و شهادت برود تا گنجینه ای در این حوزه باشد.

وی گفت: با تولید محتوای دیجیتال می‌توان در ترویج فرهنگ زندگی اثرگذار بود و با اقدامات لازم، ضعف‌های فرهنگی را برطرف کرد و امیدوارم این جهت را با تخصص و تعهد طی کنید تا به عنوان سربازان انقلاب در این مسیر موفق شوید.

انتهای پیام
captcha