سبک زندگی امام علی(ع) برای مردم تبیین شود
کد خبر: 4184532
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

سبک زندگی امام علی(ع) برای مردم تبیین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی گفت: همایش سیره علوی نباید فقط به اجرای برنامه در یک روز محدود بشود، بلکه بهتر است پیش‌نشست‌های مختلف ذیل همایش برای اقشار گوناگون جامعه با محوریت تبیین سبک و سیره زندگی امام علی(ع) تهیه و اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، ششم آذرماه در نشست با دست‌اندرکاران همایش سیره علوی که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در لرستان برگزار شد اظهار کرد: همایش نباید فقط به اجرای برنامه در یک روز محدود بشود، بلکه بهتر است پیش‌نشست‌های مختلف ذیل همایش برای اقشار گوناگون جامعه با محوریت تبیین سبک و سیره زندگی امام علی(ع) تهیه و اجرا شود. برای مثال، پیش‌نشست تبیینی برای کارمندان و قضات دادگستری با موضوع سبک قضاوت امام علی(ع) برگزار شود و برای سایر اقشار جامعه هم همین‌گونه باشد.

وی تصریح کرد:‌ این نکته اهمیت دارد که همه اقشار جامعه با سبک زندگی امیرالمؤمنین(ع) در جنبه‌های مختلف زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و حکمرانی بیش از پیش آشنایی داشته باشند و همایش فقط محدود به برگزاری در یک روز برای یک جمع مشخص نباشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: همچنین مسابقات متنوع با موضوع همایش‌های پیشین سیره علوی برگزار شود تا پیام‌های همایش‌های گذشته احیا شده و فراموش نشوند. ابعاد بین‌المللی همایش مذکور نیز باید تقویت شود تا پیام همایش فقط جنبه ملی نداشته باشد بلکه جنبه فراملی نیز داشته باشد.

در ادامه این نشست، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان گزارشی از سطح و میزان آمادگی دانشگاه لرستان برای برگزاری سیزدهمین همایش ملی، بین‌المللی سیره علوی استان که قرار است دانشگاه لرستان آن‌را در سال ۱۴۰۳ برگزار کند، ارائه کرد.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام شاهرخی به‌عنوان رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و شورای برنامه‌ریزی سیزدهمین همایش سیره علوی، حکم انتصاب علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان را به‌عنوان رئیس سیزدهمین همایش ملی، بین‌المللی سیره علوی استان به وی اعطا کرد.

در این نشست اردشیر فلاح‌کردی، مسئول دبیرخانه و معاونت فرهنگی بنیاد بین‌المللی غدیر لرستان نیز حضور داشت و گزارشی از فعالیت‌های مقدماتی دبیرخانه ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha