همایش «بسیج خدمتگزار مردم» در لرستان برگزار شد
کد خبر: 4184108
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

همایش «بسیج خدمتگزار مردم» در لرستان برگزار شد

همایش «بسیج خدمتگزار مردم» با تجلیل از مدیران، فرماندهان و بسیجیان نمونه، چهارم آذرماه در لرستان برگزار شد.

همایش بسیج خدمتگزار مردم در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، چهارم آذرماه در همایش «بسیج خدمتگزار مردم» این استان که با تجلیل از مدیران، فرماندهان و بسیجیان نمونه همراه بود، ضمن تبریک هفته بسیج، با اشاره به آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده اظهار کرد: این آیه راجع به کسانی است که اسلام آوردند ولی دچار تزلزل در عقیده شده و عقب‌گرد کردند، که نشان‌دهنده این است که هدف و وعده الهی محقق خواهد شد و تخلف‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: این قوم که در آینده خواهند آمد و در این آیه شریفه به آن اشاره شده است، کسانی هستند که در مقابل مؤمنان فروتن و در مقابل کافران سرسخت هستند. خوش به حال کسانی که خودشان را در مسیر سعادت قرار دادند، به‌طوری که هم محبوب خدا و هم محب خدا باشند.

شاهرخی افزود: کسی مانند سردار سرافراز اسلام شهید سلیمانی از روستایی از توابع کرمان، در قالب بسیج به جبهه ورود می‌کند و به‌خاطر آن صفا و خلوصی که در وجودش بود به آن مقام متعالی رسید. در میان سرداران رشید لرستان نیز چنین است، زمانی که نام آن‌ها برده می‌شود افتخار می‌کنیم، می‌بینیم برخی‌ها کارگر ساده بودند یا در روستای دورافتاده زندگی می‌کردند، ولی با خلوص و صفا و معامله‌ای که با خدا کردند، آن‌ها را به جایی رساند که نام مبارکشان برای ما عزت‌آفرین و افتخارآفرین است و پرچم ما با نام آنان برافراشته می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: امام خمینی(ره) در بیاناتی فرمودند که ابرقدرت‌ها بدانند اگر خمینی یکه و تنها بماند به راه خود که مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‌پرستی ادامه می‌دهد؛ به خواست خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم خویش اصرار می‌کنند سلب خواهم کرد، که امروز همین مرام، رفتار و گفتار، در سبک و سیاق و روش مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، و این با صبر، استقامت، عزم و اراده به دست می‌آید.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان ادامه داد: باید بسیجی‌وار فکر، عمل و رفتار کنیم، بسیجی دشمن‌شناس و موقعیت‌شناس است، نقاط ضعف و قوت دشمن را می‌شناسد، می‌داند در هر مرحله‌ای با او باید چگونه برخورد کند، موضع‌گیری‌اش چگونه باشد. هر بسیجی، هر مسئولی، مجموعه یک پایگاه، زمانی در تراز است که در هر مسئولیتی که هست در کسب منافع صف آخر باشد و جایی‌که نیاز به اقدام و فداکاری و بخشش دارد صف اول باشد، سرداران ما این‌چنین بودند، خودشان در خط مقدم بودند و به بسیجی‌ها می‌گفتند پشت سر ما بیایید، هرجا میدان خطر بود در نوک حمله بودند، اما هر کجا که امکانات می‌خواست تقسیم بشود صف آخر بودند و دیگران را مقدم می‌داشتند.

شاهرخی با اشاره به اینکه اخلاق اسلامی در همه ادارات باید رعایت شود، تأکید کرد: حُسن اخلاق، ایجاد گشایش در کار مردم، سلامت اداره و تشکیلات اداری، در همه جا مدنظر باشد، در این‌صورت قطعاً رضایت امام عصر(عج) را به‌دنبال خواهد داشت‌.

انتهای پیام
captcha