حفظ نشاط جسم در رشد معنوی تأثیرگذار است
کد خبر: 4182493
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

حفظ نشاط جسم در رشد معنوی تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی شرط رشد معنوی را در حفظ و نگه داشتن کمال نشاط برای بدن دانست و گفت: در دستورات دینی و عبادی، یکی از فلسفه‌های روزه گرفتن ایجاد سلامتی برای بدن است؛ این عمل عبادی به غیر از آثار مثبت روحی و روانی، تقویت آثار جسمانی را نیز فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، ۲۶ آبان‌ماه در جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب که با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آرمان علی‌وردی و ۵۸ شهید طلبه لرستان همراه بود، گفت: توجه به مسائل ورزشی برای طلاب حوزه علمیه ضروری است و عرصه ورزش علاوه بر ایجاد نشاط و سلامتی بهترین فرصت برای ارتباط با نسل جوان و جذب آنان، انتقال و تبلیغ مفاهیم ناب و آموزه‌های دینی و معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: اسلام دین اعتدال و میانه‌روی است، از این جهت که هم به بُعد روحی توجه دارد و هم به بُعد جسمانی، چون تقویت بعد جسمانی سبب نشاط و اعتماد و اطمینان به نفس می‌شود، یعنی روح انسان را قوی‌تر می‌کند. 

شاهرخی با تأکید بر آیات و روایات مبنی بر ضرورت آمادگی جسمانی برای دفاع از مردم و هویت یک ملت گفت: امام زین‌العابدین(ع) در حدیثی می‌فرمایند که بدن شما حقی بر شما دارد، که باید آن حق را با سالم نگه داشتن بدن ادا کنید، تا بتوانید با این بدن از سختی‌ها و شدائد عبور کنید.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان شرط رشد معنوی را در حفظ و نگه داشتن کمال نشاط برای بدن دانست و افزود: در دستورات دینی و عبادی، یکی از فلسفه‌های روزه گرفتن ایجاد سلامتی برای بدن است. یک عمل عبادی مانند روزه به غیر از آثار مثبت روحی و روانی تقویت روح، آثار جسمانی را نیز فراهم می‌کند، بنابراین بخشی از احکام عبادی آثار تقویت جسمانی دارد و با جسم سالم انسان می‌تواند آثار معنوی را به‌دست بیاورد، حالت دو طرفه است.

توجه به مسائل ورزشی برای طلاب ضروری است

وی توجه به مسائل ورزشی را برای طلاب ضروری دانست و بیان کرد: عرصه ورزش به غیر از به ارمغان آوردن سلامتی، بهترین فرصت برای ارتباط با نسل جوان و جذب آنان، و انتقال و تبلیغ مفاهیم ناب و آموزه‌های فرهنگ دینی و معارف اسلامی است که این مهم از یک طلبه علاقه‌مند به ورزش شدنی است، چراکه جوانان نسبت به کسانی که به سلیقه آنها احترام بگذارند اعتماد می‌کنند و از این طریق ارتباط بسیار مؤثر و مفیدی ایجاد می‌شود، که این همان رسالت اصلی طلاب است.

شاهرخی با اشاره به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب، ارتباط با مردم و جهاد تبیین و روشنگری را از منویات مهم ایشان در این دیدار دانست و گفت: بهترین فرصت برای عملی کردن به فرموده رهبر معظم انقلاب ارتباط با جوانان و ورزشکاران است که ضمن آمادگی جسمانی و روحی می‌تواند این موضوع را قوت ببخشد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، ایجاد تفاهم‌نامه عملیاتی و اجرایی با وزارت ورزش، کسب اطلاعات و آگاهی ورزشی از سوی طلاب، ارتباط مستمر روحانیت با ورزشکاران، بالا بردن سطح روحی و روانی و جسمانی ورزشکاران و کیفی‌تر شدن آن توسط طلاب، الگو قرار گرفتن ورزشکاران در جامعه و به موازات آن آشنایی با معارف عقیدتی و بصیرتی را جزء اصول مهم برای برنامه‌های پیش روی ورزش طلاب برشمرد.

انتهای پیام
captcha