برنامه‌های دهه ترویج و توسعه معارف نماز در لرستان اعلام شد
کد خبر: 4162432
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

برنامه‌های دهه ترویج و توسعه معارف نماز در لرستان اعلام شد

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با تأکید بر لزوم نشر معارف نماز در رسانه‌ها گفت: برگزاری کارگاه آموزشی تصحیح قرائت نماز، کارگاه آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز، برگزاری مسابقه کتابخوانی، کارگاه‌های نماز و خانواده، برپایی نمایشگاه کتاب از برنامه‌های دهه «ترویج و توسعه معارف نماز» در استان است.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان، امروز، 23 مردادماه در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال عرصه نماز و مهدویت که در سالن جلسات ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری 21 تا 31 مردادماه به نام «دهه ترویج و توسعه معارف نماز» گفت: خبرنگاران در تمام امور به‌ویژه در حوزه فرهنگی نقش مهمی دارند و باید از ظرفیت خبرنگاران و رسانه‌ها برای ترویج معارف نماز و مهدویت استفاده کرد.

وی از اصحاب رسانه خواست ضمن ارائه راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ و معارف نماز اگر در جایی ضعف‎هایی در زمینه نماز مشاهده می‎کنند آن را به ستاد اقامه منعکس کنند، چراکه ستاد اقامه نماز نیرو و امکانات کافی برای حضور در همه نقاط استان را ندارد و ممکن است نمازخانه یا مسجدی در نقطه‌ای باشد که نیازمند رسیدگی باشد، اما از دید ستاد اقامه نماز پنهان بماند.

چراغی با تأکید بر لزوم نشر معارف نماز و مهدویت در رسانه‌ها و اینکه در بحث نماز اولویت کاری ما نظارت و ارزیابی است، ادامه داد: در راستای ترویج نماز نشست‌هایی را در طول سال برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان و معلمان برگزار می‎کنیم و شیوه‌های دعوت به نماز را آموزش می‎دهیم.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با بیان اینکه نماز موضوعی فراجناحی و دستوری الهی است که همه ما در ترویج معارف آن مسئولیت داریم، به گسترش فضای مجازی در بین نسل کودک و نوجوان و جوان اشاره کرد و گفت: با توجه به اقبال عمومی مردم به سمت فضای مجازی لازم است از این بستر برای ترویج معارف نماز و مهدویت استفاده شود که در این راستا تولید محتوای دیجیتال با موضوع نماز و مهدویت نیز در دستور کار ستاد اقامه نماز قرار دارد.

چراغی با بیان اینکه انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، مراکز آموزشی و فرهنگی با کمک رسانه‌ها، صدا و سیما، در استان زمینه معرفی بیشتر معارف نماز از جمله فلسفه، آثار، اسرار نماز و برگزاری کارگاه آموزشی را مورد توجه قرار دهند، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت ائمه جماعت ادارات و مساجد در راستای گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در رابطه با نماز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ اقامه نماز بین عموم جامعه به‌ویژه نسل جدید تبیین شود و آحاد مردم را با ابعاد، اسرار و آداب این عبادت بزرگ آشنا کرد، گفت: از جمله برنامه‌های ستاد اقامه نماز لرستان در دهه ترویج و توسعه معارف نماز می‎توان به برگزاری کارگاه آموزشی تصحیح قرائت نماز، کارگاه آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز، برگزاری مسابقه کتابخوانی، معرفی محصولات جدید انتشارات ستاد اقامه نماز و ایجاد نمایشگاه کتاب با هماهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، تقدیر از فعالان نماز، برگزاری جلسات و کارگاه‌های نماز و خانواده اشاره کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان در خاتمه بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی نماز و آسیب‌های اجتماعی، گفتمان دینی و پرسش و پاسخ نمازی توسط ائمه جماعت ادارات و مساجد از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان لرستان در این دهه فرهنگی است.

در ادامه این نشست با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران ایکنا مهناز عالی‎نژادیان و امین زینی‌وند و عکاس خبرگزاری ایکنا محمد علی‎نژاد به‌عنوان فعالان عرصه ترویج معارف نماز و مهدویت و چند تن از خبرنگاران سایر رسانه‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha