کارگروه محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس لرستان تشکیل شد
کد خبر: 4159261
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

کارگروه محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس لرستان تشکیل شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تشکیل کارگروه محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس لرستان، گفت: باغ موزه دفاع مقدس لرستان دارای 9 فاز اجرایی است که فاز ابتدایی آن با 99 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح است.

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستانمحسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس لرستان دارای 9 فاز اجرایی است که فاز ابتدایی آن یعنی سازه فیزیکی با 99 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح است، گفت: این پروژه ملی بوده و برای افتتاح منتظر اعلام آمادگی چهار استان دیگر است.

وی با اشاره به اینکه به دستور رئیس‌جمهور باغ موزه دفاع مقدس پنج استان کشور به صورت همزمان افتتاح خواهند شد، افزود: برای بهره‌برداری کارگروه‌های متعددی تشکیل شده است که یکی از آن‌ها کارگروه محتواسازی است.

رشیدی با اشاره به اینکه در کارگروه محتواسازی پیشینه قوم لر از نظر عزت، جوانمردی، ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم در قالب محتواهایی دسته‌بندی خواهد شد، ادامه داد: یکی از افتخارات قوم لر این است که هرجا ستم و ظلم بوده در مقابلش ایستادگی کرده و نمونه آن ایستادگی در مقابل رضاشاه در تنگه ذال‌شیر است که به نمادی برای مقاومت مردم لر تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه مردانگی، جوانمردی، ایستادگی و فتوت مردم لرستان به قبل از انقلاب و حتی قبل‌تر از آن برمی‌گردد، اضافه کرد: قوم لر همواره دو شعار داشتند «خون می‌دهیم زمین نمی‌دهیم» و «خون می‌دهیم ناموس نمی‌دهیم»؛ در هشت سال دفاع مقدس نمود این دو شعار را دیدیم که مردم لُر با شجاعت تمام برای دفاع از میهن خود با اسحله و جان خود حضور داشتند.

رشیدی با بیان اینکه گاهی سؤال می‌شود که مردم لرستان چگونه بدون آموزش دیدن در جنگ تحمیلی حضور داشته و جبهه‌ها را خالی نگذاشتند، ادامه داد: از قدیم‌الایام تفنگ و اسب جزء جدانشدنی از زندگی قوم لر بوده و اکثریت مردم این استان با کارکرد سلاح آشنا بوده و هستند چراکه تأمین امنیت خود را با استفاده از سلاح داشتند که این مهم باید در موزه دفاع مقدس مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: بخشی دیگر از کارگروه محتواسازی به سال 42 و آغاز نهضت امام خمینی(ره) برمی‌گردد که استان لرستان در این برهه از زمان عالمان بزرگی مانند آیت‌الله بروجردی، کمالوند، مدنی و ... داشته است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی تأکید کرد: باغ موزه دفاع مقدس محتوای دینی، آئینی و سنتی دارد که با توجه به عقبه و تمدن روشنی که لرستان دارد سوژه‌یابی و محتواسازی را برای ما دشوار کرده است.

انتهای پیام
captcha