۳ عنوان کتاب با موضوع «لرستان‌شناسی» رونمایی شد + عکس
کد خبر: 4140105
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
در دانشگاه لرستان

۳ عنوان کتاب با موضوع «لرستان‌شناسی» رونمایی شد + عکس

در قالب سلسله برنامه‌های علمی جشنواره سراسری «اقوام ایران زمین» از سه عنوان کتاب با موضوع لرستان‌شناسی در دانشگاه لرستان رونمایی شد.

رونمایی از ۳ عنوان کتاب با موضوع لرستان‌شناسی + عکسبه گزارش ایکنا از لرستان، در قالب سلسله برنامه‌های علمی سومین جشنواره سراسری «اقوام ایران زمین»، روز گذشته، ۲۰ اردیبهشت‌ماه از سه عنوان کتاب با موضوع «لرستان‌شناسی» در دانشگاه لرستان رونمایی شد.

در این مراسم، علی نوری، رئیس مرکز لرستان‌شناسی، میثاق گودرزی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، سیدسیامک موسوی، مدرس دانشگاه و از پیشکسوتان فیلم و سینما، غلامرضا نعمت‌پور، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیف‌زاده، از پژوهشگران تاریخ لرستان و جمعی از اساتید دانشگاه لرستان حضور داشتند.

در این مراسم از کتاب «اسناد نویافته سینما، فیلم و تئاتر لرستان»، تألیف شهاب شهیدانی، کتاب «قلندرانه» مختار فعلی و کتاب «مستوفی لرستان» تألیف یدالله ستوده رونمایی شد.

سیدسیامک موسوی، از مدرسان دانشگاه در این آیین با بیان اینکه کتاب اسناد نویافته سینما، فیلم و تئأتر لرستان تألیف شهیدانی، علاوه بر احیای بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر استان لرستان به‌عنوان یک منبع برای پژوهشگران فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این کتاب در قالب مجموعه اسنادی، قابل استناد است.

وی با بیان اینکه، مستندات کتاب اسناد نویافته سینما، فیلم و تئأتر لرستان با نهایت دقت، بازسازی و اسکن شده است، ادامه داد: کیفیت بالای کتاب، صفحات چشم‌نواز از دیگر مزایای این کتاب است که در قالب ۴۲۷ صفحه در قطع رهی منتشر شده است.

موسوی با اشاره به اینکه مجموعه ارزشمند از اسناد و مکاتبات سیاسی با محوریت فیلم و تئاتر لرستان در بازه زمانی ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ در کتاب اسناد نویافته سینما، فیلم و تئأتر لرستان گردآوری شده که جزء اسناد اولیه محسوب می‌شود، گفت: نامه‌های اداری نباید کاغذبازی تلقی شود چراکه این نامه‌ها جزئی از تاریخ می‌شود کمااینکه امروزه نامه‌های اداری گذشته، مرجع بررسی تاریخی در گذشته قرار می‌گیرد و مصادیق آن در کتاب اسناد نویافته سینما، فیلم و تئأتر لرستان مشاهده می‌شود.

مدرس دانشگاه بر لزوم حمایت دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه لرستان از گردآوری و چاپ کتاب‌هایی با موضوع لرستان‌شناسی،گفت: فعالیت‌های مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان و مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی لرستان در راستای معرفی تاریخ و هویت اقوام به‌ویژه لرستان، درخور توجه است.

انتهای پیام
captcha