نشست توسعه سواد زیبایی‌شناسی در لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4139626
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

نشست توسعه سواد زیبایی‌شناسی در لرستان برگزار شد + عکس

نشست تخصصی «توسعه سواد زیبایی‌شناسی در استان لرستان» 18 اردیبهشت‌ماه، در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

نشست تخصصی توسعه سواد زیبایی‌شناسی در استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست تخصصی «توسعه سواد زیبایی‌شناسی در استان لرستان» با تأکید بر حفظ محیط‌ طبیعی، 18 اردیبهشت‌ماه، ذیل برنامه‌های سومین جشنواره سراسری «اقوام ایران‌زمین» در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست با بیان اینکه خوشخبتانه اساتید و دانشجویان از نشست‌های تخصصی سومین جشنواره سراسری اقوام ایران‌زمین که در دانشگاه لرستان در حال برگزاری است استقبال کرده‌اند، گفت: مجموعه نشست‌های تخصصی و سایر فعالیت‌های مربوط به لرستان‌شناسی، کارهای زیربنایی برای دانشگاه لرستان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بهتر آن است در این‌گونه نشست‌های تخصصی، گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان نیز مشارکت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: از نگاه قرآن کریم، جهان پیرامون ما یک جهان کوچک و عالم درون انسان، جهان بزرگ است که جایگاه انسان را در اندیشه و مکتب اسلامی، نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: از نگاه قرآن کریم، طبیعت باید لحظه لحظه‌اش، یاد داشتن قدرت خداوند متعال باشد و کارکرد اصلی‌اش، افزایش معرفت‌افزایی دینی و معنوی انسان است.

تشکیل مرکز لرستان‌شناسی

علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی نیز در این نشست گفت: چند ماه است که مرکز لرستان‌شناسی تشکیل شده است تا مطالعات مختلف پراکنده ادارات و سازمان‌های استان درباره لرستان، به‌صورت مدون و یکپارچه‌ در مرکز پژوهشی لرستان‌شناسی انجام شود.

وی افزود: استان لرستان و دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعدد علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است که باید از این ظرفیت‌ها، بیش از پیش، برای پیشرفت همه‌جانبه استان لرستان استفاده شود.

نوری با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم که از جمله اولویت‌های کاری مرکز لرستان‌شناسی است برگزاری جشنواره اقوام ایران است، اضافه کرد: الان شاهد برگزاری سومین جشنواره سراسری اقوام ایران‌زمین هستیم که رویکردی متفاوت با جشنواره سال گذشته دارد.

مدیر  مرکز لرستان‌شناسی با بیان اینکه در این جشنواره سه کمیته تشکیل شده است که شامل کمیته‌های علمی، اجرایی و فرهنگی می‌شود، گفت: مسئولیت کمیته علمی سومین جشنواره سراسری اقوام ایران‌زمین بر عهده دانشگاه لرستان است.

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی سخنرانی که این روزها در دانشگاه لرستان در حال برگزاری است، برآیند اقدامات کمیته علمی سومین جشنواره سراسری اقوام ایران است که مسئولیت این کمیته را دانشگاه لرستان عهده‌دار است.

مدیر مرکز لرستان‌شناسی تصریح کرد: برنامه ما این است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گوناگون اساتید، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه لرستان برای اجرای مطلوب پروژه‌های مرکز لرستان‌شناسی بهره‌گیری شود.

یادآور می‌شود، نشست‌های مختلف تخصصی مرکز لرستان‌شناسی، با همکاری دانشگاه لرستان و جهاددانشگاهی استان در سالن‌های مختلف دانشگاه لرستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha