برنامه «مهمانی ماه» در خرم‎آباد برگزار شد + عکس
کد خبر: 4134427
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

برنامه «مهمانی ماه» در خرم‎آباد برگزار شد + عکس

به‌مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌ای تحت عنوان «مهمانی ماه» از سوی حوزه هنری لرستان ویژه فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در خرم‎آباد برگزار شد.

برنامه «مهمانی ماه»به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌ای با عنوان «مهمانی ماه» همراه با ‌ضیافت افطاری، شامگاه شنبه، 26 فروردین‌ماه با حضور فرهاد زیویار، استاندار لرستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اصحاب رسانه و فرهنگ استان از سوی حوزه هنری لرستان در محوطه باغ گلستان مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه‌ فلک‌الافلاک برگزار شد.

سامان سپهوند، مدیرکل حوزه هنری استان در این محفل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند به‌ویژه شهید سیدمرتضی آوینی گفت: امسال در هفته هنر انقلاب اسلامی یاد شهدای انقلاب در لرستان در قالب هنر پررنگ‌تر جلوه داده شد .

وی با اشاره به گسترش هنر انقلاب اسلامی در لرستان و فعالیت هنرمندان در این عرصه افزود: امید می‌رود در جبهه فرهنگ و هنر انقلاب بتوانیم نقش خود را ایفا کنیم و پرچمدار هنر اسلامی باشیم.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هنر توانایی آفریدن زیبایی است و با این اوصاف خدای متعال هنرمندترین هنرمندان است. هر آنچه هنرمند خلق می‌کند تجسم آنچه است که خدای متعال خلق کرده است. بزرگ‌ترین هنرمندان در عالم خلقت پس از خداوند متعال، پیامبران هستند که برای هدایت انسان و نشان دادن راه رسیدن به کمال آمدند تا انسان را به درجات بالای انسانیت و جلوه اصلی الهی برساند.

وی با اشاره به اینکه در بیان، ادبیات و عنصر هنر باید تعهد و مسئولیت وجود داشته باشد، اضافه کرد: مردم ایران در وقوع انقلاب هنرنمایی کرده و نائب امام را رهبر خود انتخاب کردند که این یک نقطه عطف است و می‌تواند در هنر نوین مطرح باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه هنر بعد از انقلاب اسلامی توانسته جریان‌سازی کند و متوقف نمانده است، گفت: هنر زمانی می‌تواند کیمیاگری کند که براساس یک سری ذخایرانسانی، فرهنگی و هنری شکل بگیرد کمااینکه هنر برای تعالی است.

انتهای پیام
captcha