فعالیت‌های مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی لرستان تشریح شد
کد خبر: 4125867
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

فعالیت‌های مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی لرستان تشریح شد

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه در مجتمع تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان ۴۰ نوع گیاه کشت می‌شود، گفت: این مجتمع سال ۹۷ ایجاد و برای ده نفر فرصت شغلی مهیا شده است و آمادگی داریم براساس تقاضای افراد تولید و خرید تضمینی داشته باشیم.

مریم بیرانوندزاده، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، مریم بیرانوندزاده، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان امروز، ۱۳ اسفندماه در یک گفت‌وگوی خبری در تشریح فعالیت‌های مرکز تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان، اظهار کرد: در سال‌جاری در مجتمع تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان اقدام به تولید انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی کردیم.

وی با بیان اینکه در این مجموعه تحقیقاتی در مجموع ۲۰۰ هزار قلمه و انواع نشاء کشت شده است، اضافه کرد: در این مجموعه تحقیقاتی هم‌ اکنون ۶۰۰۰ قلمه گلدانی مرزه خوزستانی، ۵۰۰۰ نشاء گُل گاو زبان، ۳۰ هزار قلمه رزماری، ۱۰۰ هزار نشاء آویشن باغی، ۴۰ هزار بادرنجبویه و اسطوخودوس و ده هزار قلمه گُل محمدی کشت شده است.

بیرانوندزاده ادامه داد: همچنین در این مجموعه تحقیقاتی ۵۰ لیتر اسانس انواع گیاهان دارویی شامل نعناع فلفلی، آویشن و مرزه خوزستانی تولید شده است، همچنین نیم هکتار زیره سبز نیز در این مجموعه کشت شده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: محصولات تولید شده مجتمع تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان به مجموعه «اگری چت» اصفهان، اداره منابع طبیعی اندیمشک، شرکت کشت و فرآوری زردبند، شرکت کیمیا دارو افلاک، کلینیک گیاه پزشکی شفیعی شهر نورآباد فروخته شد.

بیرانوندزاده با بیان اینکه مجتمع تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان ۲.۶ هکتار است و درحال حاضر در این مجموعه بیش از ۴۰ نوع گیاه کشت می‌شود، تصریح کرد: این مجتمع سال ۹۷ ایجاد و برای ده نفر فرصت شغلی مهیا شده است و آمادگی داریم براساس تقاضای افراد تولید و خرید تضمینی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha