گردهمایی بازنشستگان دانشگاه لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4120615
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

گردهمایی بازنشستگان دانشگاه لرستان برگزار شد + عکس

به مناسبت دهه فجر نخستین گردهمایی بازنشستگان ادوار مختلف دانشگاه لرستان برگزار و با اهدای هدایایی از بازنشستگان این دانشگاه تجلیل شد.

بازنشستگان دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نخستین گردهمایی بازنشستگان ادوار مختلف دانشگاه لرستان سه‎‏شنبه، 18 بهمن‌ماه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات شهید سلیمانی ساختمان مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این گردهمایی از بازنشستگان ادوار مختلف دانشگاه لرستان، تجلیل شدند و به‌صورت نمادین از نخستین کارت دبجیتال شناسایی کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان رونمایی شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این گردهمایی در سخنانی، بازنشستگان و منابع انسانی سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات را ابزارهای مهم قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور دانست و گفت: این منابع انسانی بودند که باعث وقوع انقلاب اسلامی ایران شدند.

وی تجربیات ارزشمند سال‌ها تلاش خود را در اختیار بخش‌های مختلف کاری دانشگاه لرستان قرار بدهند؛ زیرا براساس آموزه‌های حضرت امام علی(ع) استفاده از تجربیات دیگران، عین عقلانیت و خردورزی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، تکریم بازنشستگان را رسالتی سازمانی، دینی، اخلاقی و اسلامی دانست و اضافه کرد: بازنشستگان، تجربیات خود را ثبت و ضبط کنند تا به نیروهای تازه‌استخدام شده، منتقل شوند.

وی تأکید کرد: در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی بازنشستگان این دانشگاه نباید کوتاهی شود و این موضوع با جدیت اجرا شود چراکه انتقال تجربیات به نسل جوان را رئیس دانشگاه لرستان، یک اقدام سازنده از نوع آموزشی است.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، گفت: در دین اسلام، اصطلاحاتی همچون بازنشستگی یا دانش‌آموختگی وجود ندارد؛ زیرا از نگاه اسلام، فرد باید تا پایان عمر پیوسته کار و تلاش کند و همچنین ز گهواره تا گور دانش بجوید.

وی افزود: لازم است از بازنشستگان که تجربیات بسیار ارزشمندی دارند در قالب ارائه مشاوره برای پیشبرد هرچه بهتر امور دانشگاه لرستان استفاده شود.

وی امورات دانشگاه لرستان را ساماندهی رو به جلو و در حال پیشرفت، دانست و خطاب به بازنشستگان گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در حوزه وظایف قانونی خود، همواره بازنشستگان را سرمایه‌های دانشگاه می‌داند و کمک می‌کند مشکلات صنفی بازنشستگان دانشگاه لرستان، کاهش یابد.

در این گردهمایی، امیر جعفری‌کمالوند، رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان، گزارشی از اقدامات انجام شده کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان در راستای خدمت هرچه کیفی‌تر و بهتر به بازنشستگان، ارائه کرد.

همچنین تعدادی از اعضای کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان همچون چگنی و غلامرضایی، دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات صنفی مطرح کردند.

جعفری‌کمالوند، عشق و علاقه را مهم‌ترین ویژگی دانست که بازنشستگان امروز و شاغلان دیروز، براساس آن، در مسیر سازندگی دانشگاه لرستان، گام برداشتند.

وی آمار ارائه کرد مبنی بر اینکه در حال حاضر، تعداد بازنشستگان دانشگاه لرستان 185 نفر است و تعداد 19 نفر از 185 نفر بازنشسته دانشگاه لرستان فوت کرده‌‌اند.

انتهای پیام
captcha