حجاب تضمین کننده مصونیت و امنیت بانوان است
کد خبر: 4112584
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

حجاب تضمین کننده مصونیت و امنیت بانوان است

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه حجاب یک واجب شرعی است و در آیه ۳۱ سوره نور بر آن تأکید شده است، گفت: حجاب موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، عزت و تضمین کننده مصونیت و امنیت بانوان است.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، امروز، ۱۶ دی‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اهل ایمان دعوت خدا و رسول خدا را اجابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما چند قسم حیات داریم که نمونه آن حیات نباتی است که در قرآن آمده است خداوند زمین را حیات می‌دهد، اضافه کرد: نوع دیگر حیات، حیات حیوانی است به طوری‌که قرآن آمده است، خداوند هر موجودی را زنده می‌کند و خصوصیات این حیات خوردن، آشامیدن، زوج داشتن و کار و تلاش است و همه موجودات در این چرخه زندگی می‌کنند و این چرخه تکرار می‌شود تا مرگ آنان را از چرخه خارج می‌کند، اما انسان دارای قوه تعقل است.

شمسی‌فر مرحله دیگر حیات را حیات طیبه دانست و با بیان اینکه حیات طیبه مشروط به ایمان و عمل صالح است، خاطرنشان کرد: اگر انسان تقوا را در پیش نگیرد، کار به جایی می‌رسد که شیطان با گوش انسان می‌شنود، با چشم او می‌بیند، باطل را بر زبانش جاری و حاکم بر او می‌شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه اگر کسی عمل صالح را در پیش نگیرد، به ظاهر زنده به زندگی است، اما در حیات طیبه مرده است و حیات طیبه با عمل صالح و تقوا، حاصل می‌شود، گفت: در بیان مولای متقیان، راه‌های دیگر رسیدن به حیات طیبه، کسب معرفت الهی، شناخت دین و احکام، موعظه، نشست با انسان‌های متقی و یاد خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه در کلام مولای متقیان بر شکر نعمت و عدم دلبستگی به دنیا سفارش شده است، خاطرنشان کرد: انسان نباید تکبر داشته، فریب نعمت‌های دنیا را نخورد و ناشکیبایی نکند چراکه رنج، سختی و مهلت آن تمام و هر موجود زنده‌ای به سمت مرگ می‌رود.

شمسی‌فر به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و با اشاره به تلاش رضاشاه برای از بین بردن حجاب، اضافه کرد: حجاب یک واجب شرعی است و در آیه ۳۱ سوره نور بر آن تأکید شده و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، عزت و تضمین کننده مصونیت و امنیت بانوان است کمااینکه دشمن در ماه‌های اخیر تلاش کرد حجاب و عفاف را تحت‌الشعاع قرار دهد، اما توطئه‌های آنان نقش بر آب شد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد به ۱۹ دی قیام مردم در در سال ۱۳۵۶ و شهادت امیرکبیر اشاره کرد و گفت: امیرکبیر در میدان عمل بود و این رفتار او سبب شد نام نیکش به یادگار بماند، لذا مسئولان باید اهل عمل بوده و در میدان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشکل ما گرانی است که زندگی فقرا را تحت الشعاع قرار داده چراکه یک جنس با قیمت‌های مختلف فروخته می‌شود و این امر ریشه در عدم نظارت دارد، گفت: مسئولان بداند در روز قیامت از آنان سوال خواهد شد لذا در بازار حضور پیدا کنند و با رصد دقیق‌تر با اخلال‌گران گرانی برخورد و بازار را رها نکنند.

انتهای پیام
captcha