تجلیل از خانواده شهید دانشجو «فرهاد خورشیدی» در لرستان + عکس
کد خبر: 4108201
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

تجلیل از خانواده شهید دانشجو «فرهاد خورشیدی» در لرستان + عکس

در راستای اجرای طرح دیدار با خانواده شهدای سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، جمعی از مسئولان استان لرستان با خانواده شهید «فرهاد خورشیدی»، از شهدای دانشجوی لرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار با خانواده شهید «فرهاد خورشیدی»به گزارش ایکنا از لرستان، در راستای اجرای طرح دیدار با خانواده‌های شهدای سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، رئیس، معاون فرهنگی و مدیر حراست جهاددانشگاهی لرستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با خانواده شهید «فرهاد خورشیدی» از شهدای دانشجوی لرستان، دیدار کردند.

امین سلاحورزیان، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه شهدا در آیات و روایات اسلامی، گفت: در احوالات مولای متقیان آمده است که شخصی از آن حضرت در خصوص مقام مجاهدان و شهدا سؤال کرد و ایشان در پاسخ فرمودند: از نبی مکرم اسلام شنیدم که فرمود زمانی که فردی شهید می‌شود من جانشین آن شهید در خانواده وی هستم و کسی که کرامت خانواده شهدا را نگه داشته است، گویا کرامت من را حفظ کرده است.

وی با یادآوری اینکه در ایام اخیر، اهمیت و ضرورت داشتن امنیت بیشتر برای ما مشخص شد، ادامه داد: امنیت و آرامش امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا است و وظیفه مسئولان این است که بیشتر به خانواده‌های شهدا دیدار و به مشکلات آنان توجه کنند.

محمدکریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ما همیشه مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم، افزود: انتظار ما از خانواده شهدا این است که در حق ما دعا کنند.

وی با بیان اینکه به استناد آیات قرآن کریم، نباید گمان کنیم که شهدا کشته شده‌اند بلکه شهدا زنده هستند، گفت: با استناد این آیه، شهادت یک مقام کشف شهود است.

خورشیدوند با بیان اینکه خداوند به شهدا مقام کشف و شهود می‌دهد و چشم و گوشش باز می‌شود، گفت: چه بسا افرادی مقام شهید را در حال حیات پیدا می‌کنند.

وی به مظلومیت احوالات مظلومیت شهادت شهید فرهاد خورشیدی که پیکر مطهر وی توسط کومله سوخته می‌شود، اشاره کرد و افزود: شهادت شهید فرهاد خورشیدی مشابه شهادت شهدای خلبان در آلباتان است.

یادآور می‌شود، شهید فرهاد خورشیدی، یكم خردادماه سال 1341 در محله پشت‌بازار شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد، پدرش حشمت‌الله، بارفروش بود و مادرش منصوره نام داشت.

وی پس از سپری کردن دوران کودکی در سال 1347 وارد دبستان شاهپور سابق شد، دوران دبیرستان ایشان مصادف با تظاهرات و انقلاب مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی بود و با وجود سن کم در راهپیمایی‌ها در کنار مرحوم آیت‌الله شهید رحیمی شرکت داشت.

شهید خورشیدی در دبیرستان امام خمینی(ره) درس می‌خواند، که بسیار باهوش و با ذکاوت بود و همیشه جزء دانش‌آموزان ممتاز مدرسه بود.

وی از لحاظ اخلاقی بسیار باادب و کم‌حرف بود؛ با متانت و احترام در فامیل و همسایگان رفتار می‌کرد، همیشه به پدر و مادر در کارها کمک می‌کرد و بسیار به درس علاقه داشت و دوست داشت که پزشک شود. پس از گرفتن دیپلم با معدل بالا در سال 1359 خود را برای دانشگاه آماده کرد، اما به خدمت سربازی اعزام شد و خدمت را در ژاندارمری آغاز کرد، تا برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌ها حضور یافت.

وی سرانجام در تاریخ بیستم اسفندماه سال 1361، در یک درگیری سخت در محور سنندج ـ كامیاران و مبارزه با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پیکر مطهرش را در بهشت رضای زادگاهش به خاک سپردند.

انتهای پیام
captcha