تحقیق و پژوهش‌ها در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد
کد خبر: 4104515
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

تحقیق و پژوهش‌ها در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد

رئیس بسیج اساتید لرستان با بیان اینکه هرگونه پژوهش و تحقیق باید در جهت بسترسازی برای ایجاد شهر پاک و تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد، گفت: از منظر قرآن کریم، هرگونه تحقیق و پژوهش باید عمیق و راهگشا باشد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان امروز، ۱۳ آذر در آیین نواخته شدن نگ پژوهش و فناوری استان لرستان که در دبیرستان ریحانه خرم‌آباد، برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان، مصداق شهر پاک هستند؛ این‌ها بذرهای شهر پاک هستند و انسان‌های شهر پاک براساس تعالیم قرآنی و دینی، زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه پژوهش و تحقیق باید در جهت بسترسازی برای ایجاد شهر پاک و تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد، افزود: از منظر قرآن کریم، هرگونه تحقیق و پژوهش باید عمیق و راهگشا باشد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: معنی اساسی تحقیق و پژوهش از نگاه قرآن کریم این است که فرد به مرحله‌ای برسد که از انبوه اطلاعات و داده‌ها، سره را از ناسره تشخیص بدهد.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان تصریح کرد: تحقیق و پژوهش اگر عمیق باشد خروجی آن دانش‌آموزی است که پرسش‌گر و مطالبه‌گر باشد.

کار بدون تحقیق، نتیجه‌ای ندارد

رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این آیین با بیان اینکه در آموزه‌های دینی، تحقیق و پژوهش جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا کار بدون تحقیق و پژوهش، نتیجه‌ای ندارد، اظهار کرد: کشورهای پیشرفته با تحقیق و پژوهش به پیشرفت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری نیز همواره بر تقویت پژوهش و تحقیقات در راستای رفع مشکلات کشور است، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش باعث افزایش بهره‌وری در کارها می‌شود.

در این آیین چند عنوان کتاب با حضور علی نظری و رضا عزتی و برخی دیگر از مدیران آموزش و پرورش استان لرستان، رونمایی شدند.

همچنین، علی ظری، دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان و رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان از نمایشگاه پژوهش و فناوری دبیرستان ریحانه، بازدید و در بخش دیگری از این برنامه، دانش‌آموزان برتر حوزه‌های پژوهشی، تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha