انجمن آثار و مفاخر لرستان احیا می‌شود
کد خبر: 4103557
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

انجمن آثار و مفاخر لرستان احیا می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از احیا و فعالیت دوباره انجمن مفاخر این استان خبر داد و گفت: این انجمن در واقع متعلق به مشاهیر و مفاخر فرهنگی و هنری استان است و فعال شدن آن اهمیت بالایی دارد.

جلسه بررسی احیا انجمن مفاخر استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، جلسه بررسی احیا انجمن مفاخر استان لرستان سه‎شنبه، هشتم آذرماه با حضور منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان فرهنگی و هنری این اداره‌کل برگزار شد.

اعظم روانشاد، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در رابطه با انجمن مفاخر این استان گفت: انجمن مفاخر لرستان در چند وقت اخیر فعالیت زیادی نداشت که بر همین اساس اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان به احیا و فعال شدن  آن تصمیم گرفته است.

وی افزود: این انجمن در واقع متعلق به مشاهیر و مفاخر فرهنگی و هنری استان بوده و فعال شدن آن اهمیت بالایی دارد.

حسین مهرداد، از مفاخر و اعضای اصلی انجمن مفاخر استان لرستان نیز در این جلسه گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش بسیار مهمی در جامعه داشته و بعد از آموزش و پرورش به‌نوعی مهمترین دستگاه در بحث تعلیم در جامعه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: کار در حوزه فرهنگ و ارشاد بسیار مهم است و از این‌رو می‌طلبد مدیران این حوزه حساسیت بالایی نسبت به مباحث مهم فرهنگی در استان داشته باشند.

مهرداد با بیان اینکه استان لرستان در حوزه فرهنگی بسیار غنی است و می‌طلبد برای زنده نگه داشتن داشته‌ها و معرفی آن به کار و تلاش صورت گیرد، فعال شدن انجمن مفاخر را به فال نیک گرفت و افزود: هر آنچه که ما داریم از بزرگان و پیشینیان به ما رسیده است و توجه به مفاخر نیز در همین راستا بسیار حائز اهمیت است.

عضو اصلی انجمن مفاخر لرستان در خاتمه افزود: گرامیداشت بزرگان و مفاخر ضروری است و باید برای آن اقدام لازم انجام شود.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه توجه به انجمن‌ها و فعال کردن آنها از اولویت‌های مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: در چند ماه گذشته با اکثر انجمن‌ها جلساتی برگزار و برای فعال‌تر شدن آنها تصمیمات خوبی نیز گرفته شده است.

وی بیان کرد: فعال‌تر شدن انجمن مفاخر استان از اولویت‌های ما است و بنا داریم در این راستا به‌زودی چندین مراسم برای تجلیل و گرامیداشت مفاخر استان برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha