ایجاد دانشگاه‌ها در استان‌ها براساس آمایش سرزمینی باشد
کد خبر: 4101281
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
نماینده ولی‎فقیه در لرستان:

ایجاد دانشگاه‌ها در استان‌ها براساس آمایش سرزمینی باشد

نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: گاهی شاهد افزایش تعداد مراکز آموزش عالی در استان‌ها بوده‌ایم که بدون توجه به فراهم‌سازی زیرساخت‌های کیفی بوده است و این نکته اهمیت دارد که رشد کمی مراکز آموزش عالی باید بر پایه آمایش سرزمینی و اهمیت دادن مباحث کیفی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، 29 آبان‌ در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم که در خرم‎آباد انجام شد، با بیان اینکه ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در استان‌های کشور باید براساس آمایش سرزمینی باشد، گفت: گاهی شاهد افزایش تعداد مراکز آموزش عالی در استان‌ها بوده‌ایم که بدون توجه به فراهم‌سازی زیرساخت‌های کیفی بوده است و این نکته اهمیت دارد که رشد کمی مراکز آموزش عالی باید بر پایه آمایش سرزمینی و اهمیت دادن مباحث کیفی صورت گیرد.

وی افزود: اینکه میزبانی و برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به دانشگاه لرستان واگذار شده است یک حرکت بسیار مثبت معنوی برای دانشگاه و استان لرستان است.

شاهرخی اضافه کرد: امروزه شاهد هستیم ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های بزرگی کسب کرده است و رسالت همه ما در جهاد تبیین این است که این‌گونه پیشرفت‌ها، برای نسل جوان و دانشجو بیان شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: ما در زمینه تولید علم و تولید مقالات در رتبه‌های برتر کشور هستیم، اما در زمینه تبدیل مقالات و ایده‌ها به مرحله تجاری‌سازی کمبودهایی داریم که باید رفع شوند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علم‌آموزی همراه با تربیت دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی است، گفت: علم‌آموزی مسیر حرکت انسان را روشن می‌کند، اما همراه با آن باید مباحثی تربیتی و دینی هم وجود داشته باشند و برگزاری جشنواره‌هایی همچون قرآن و عترت برای تربیت دینی نسل دانشجوست.

انتهای پیام
captcha