گله‌مندی جامعه قرآنی خرم‌آباد از عملکرد آموزش و پرورش در بحث جذب معلمان قرآنی
کد خبر: 4083760
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

گله‌مندی جامعه قرآنی خرم‌آباد از عملکرد آموزش و پرورش در بحث جذب معلمان قرآنی

جامعه قرآنی خرم‌آباد در بیانیه‌ای خطاب به مسىولان وزارت آموزش و پرورش گله‌مندی خود از بی‌عدالتی‌های آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و اداره کل آموزش و پرورش به‌ویژه در بحث بی‌توجهی به سهمیه جذب معلمان قرآنی را اعلام کردند.

بیانیهبه گزارش ایکنا از لرستان، جامعه قرآنی خرم‌آباد در رابطه با بی‌عدالتی‌های آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و اداره کل آموزش و پرورش به‌ویژه در بحث بی‌توجهی به سهمیه جذب معلمان قرآنی خطاب به مسئولان وزارت آموزش و پرورش بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کردند.

«بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورا»

با عرض سلام و تحیات وافره الهی خدمت همه مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور لرستان علی‌الخصوص جامعه مظلوم قرآنی لرستان
ما جامعه قرآنی شهرستان خرم‌آباد بر آن شدیم که به‌عنوان کمترین اقدامی که از دستمان برمی‌آید صدایمان را در قبال بی‌عدالتی که اخیرا آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و اداره کل آموزش و پروش لرستان در حق جوانان نخبه قرآنی این دیار کرده است را به گوش مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش برسانیم.

اخیرا طرحی برای استخدام معلمین قرآن و مربیان طرح امین از سوی مجلس تصویب و به مرحله اجرا گذاشته که شامل حال خیلی از نخبگان قرآنی فعال در عرصه‌های ملی و بین ‌المللی عناوین مختلفی دارند، می‌شد.

اما متاسفانه با لجاجت مدیر ناحیه یک خرم‌آباد و مسئولین آموزش و پرورش لرستان باز هم مثل همیشه سهمیه لرستان سوخت و افرادی که معرفی شده‌اند متاسفانه بعضا نیروی تخصصی قرآنی نیستند
و نکته مهم‌تر اینکه افرادی که واجدالشرایط بودند و از چهر ه‌های شاخص و مربیان قرآنی توانمند در سطح کشور هستند مدارک آنها توسط مدیر ناحیه یک خرم‌آباد باطل اعلام گردیده است درصورتی که تمامی مدارک ارائه شده توسط مدیران پیشین مورد تایید می‌باشد.

حال جای سؤال دارد که چرا مدیر وقت ناحیه یک خرم‌آباد مدارک ارائه شده و تایید شده توسط مدیران پیشین ناحیه یک خرم‌آباد را مورد تایید قرار نداده است.

جای بسی تاسف دارد به حال چنین مسئولانی به جای اینکه به‌دنبال بهانه‌ای باشند هر طور شده چهره‌های شاخص قرآنی را جذب کنند اما بالعکس بهانه‌تراشی می‌کنند که این افراد مظلوم را که سال‌های سال است خود را وقف قرآن کردند را قبول نکنند.

لذا سؤال ما جامعه قرآنی این است که آیا کسانی که توسط حوزه علمیه تایید شدند واقعا نیروی تخصصی قرآنی هستند؟

آیا مربیان تخصصی قرآن را که شما در کارگروه خود مورد تایید قرار ندادید چگونه و با چه دلیلی رد نمودید و مدارک این عزیزان را ساختگی خطاب کردید در صورتی ‌که این عزیزان تمامی مدارک‌شان تکمیل بود؟

فقط می‌توانیم بگوییم همین ندانم‌کاری‌ها نتیجه عملکردتان است که هنوز در مدارس لرستان روی کوچک‌ترین مباحث قرآنی کار نشده و دانش‌آموزان ما خیلی با قرآن بیگانه‌اند و اگر هم برنامه‌ای اجرا شده فقط و فقط برای مستندسازی و آمار و ارقام خودتان است».

لازم به ذکر است، خبرگزاری قرآنی (ایکنا) شعبه لرستان حق انتشار پاسخگویی آموزش پرورش لرستان در رابطه با بیانیه فوق را محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام
captcha