فعالیت ۵۴۰ طلبه طرح «امین» در مدارس لرستان
کد خبر: 4081311
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

فعالیت ۵۴۰ طلبه طرح «امین» در مدارس لرستان

سرپرست آموزش و پرورش لرستان از فعالیت ۷۵ طلبه مرد و ۴۶۵ طلبه زن در قالب طرح امین و استخدام ۷۰ روحانی در آموزش و پرورش استان خبر داد.

رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لرستان که شنبه، پنجم شهریور با محوریت اهداف تربیتی دانش‌آموزان برگزار شد، محصول نهایی همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش را تربیت انسانی قرآنی که برای سعادت آخرت خود و توسعه کشورش تلاش می‌کند دانست و گفت: درب آموزش و پرورش همواره به روی فعالان فرهنگی و تربیتی باز است و در این رابطه نقشه راه ما مشخص است.

وی افزود: این نقشه همان سند تحول بنیادین است که مطالبه به‌حق مقام معظم رهبری است و از بین ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، اولین ساحت به ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی پرداخته که همین ساحت، مأموریت مهم ما با حوزه همکاری‌ها و نهادهای تأثیرگذار جامعه است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت در لرستان اضافه کرد: هدف کلی در این ساحت همان تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی دانش‌آموران  و تلاش پیوسته برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی آنان است و حرکت و برنامه‌ریزی‌های ما بایستی در چارچوب این هدف باشد.

عزتی اضافه کرد: در واقع هدف همه ما از جمله آموزش و پرورش، حوزه علمیه و خانواده تربیت افراد است اما گاهی ممکن است عملکرد هریک از نهادهای مؤثر در تضاد عملکرد دیگری باشد یا تعارض نداشته باشد، اما مکمل و همسو با یکدیگر نیز نباشند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، حوزه علمیه، خانواده و حتی صداوسیما شرکای راهبردی در امور فرهنگی هستیم به این معنی که هریک بدون دیگری کارش ناتمام است، اظهار کرد: آثار حرکت ما باید در رفتار دانش‌آموز مشخص شود و مدرسه ما باید یک مدرسه متمایز باشد به طوری که مشهود باشد این نهادها باهم هماهنگ هستند. سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه نظام ارزشیابی نیز بسیار مهم است، گفت: باید بررسی کنیم که ما چه‌قدر به اهدافمان در ستاد همکاری‌ها نزدیک شدیم، منظور تولید محتوا و کتاب، برگزاری مراسم، همایش‌های متعدد و ... نیست، بلکه اتفاق واقعی که در درون مدرسه و در ذهن دانش‌آموز می‌افتد مهم است باید دید الان که همکاری می‌کنیم شرایط چگونه است و اگر همکاری نمی‌شد شرایط چگونه ‌بود.

عزتی تصریح کرد: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، راهبردی، استراتژیک و شرط موفقیت است، بدون این همکاری‌ها کار پیش نخواهد نرفت اما همکاری‌ها باید به اثربخشی اقدامات معطوف شود و کارهای انجام شده باید هرساله مورد سنجش قرار گیرد تا میزان پیشرفت مشخص شود.

وی افزود: اگر بخواهیم ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش فعال باشد باید ارزش‌مندی فعالیت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و عملکردش قابل اندازه‌گیری بوده و پیشرفت آن مشهود باشد.

وی ادامه داد: حضور هفتگی روحانیون در مدارس جهت اقامه نماز جماعت، طرح «سودای بندگی» و حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه و برنامه‌ریزی برای شرکت مدارس به صورت حداقل دو بار در سال، تدریس ۴۶ طلبه معلم در استان، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه توسط مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، جذب ۷۵ روحانی مرد و ۴۶۵ روحانی زن در قالب طرح امین، استخدام ۷۰ روحانی در آموزش و پرورش، گردهمایی و توانمندسازی مبلغین مدارس و چندین مورد دیگر از جمله همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام
captcha