جزئیات طرح ویژه اربعین حسینی در دیوانیه عراق
کد خبر: 4080737
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

جزئیات طرح ویژه اربعین حسینی در دیوانیه عراق

فرماندهی پلیس دیوانیه امروز جزئیات طرح ویژه این مرکز برای زیارت اربعین را اعلام و بیان کرد که در این طرح بخش‌های مختلف نیروهای امنیتی مشارکت خواهند داشت.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: فرمانده پلیس دیوانیه عراق جزئیات طرح امنیتی ویژه زائران اربعین حسینی را اعلام کرد.

عبطان محمد المطلک الشبلی فرمانده پلیس استان دیوانیه در این باره گفت: طرح اربعین شامل تامین امنیت لازم برای همه موکب‌های حسینی موجود در طول مسیر منتهی به استان کربلا و محافظت از زائرانی می‌شود که از خارج وارد کشور می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل بازرسی دستی زائران، استفاده از سگ‌های آموزش دیده پلیس، نصب اتاقک‌های ویژه بازرسی زنان و استقرار تیم‌های امنیتی در طول راه‌های منتهی به کربلا می‌شود، گفت: طرح امنیتی ویژه اربعین امام حسین‌(ع) با حضور بخش‌های مختلف سرویس‌های امنیتی مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از این هم استانداری اربیل عراق اعلام کرده بود که همه خدمات را برای زائران ایرانی که از طریق گذرگاه مرزی حاج عمران وارد عراق می‌شوند، فراهم می‌کند.

امید خوشناو، استاندار اربیل در بازدید از اماکنی که برای زائران ایرانی اربعین حسینی اختصاص داده شده است گفت که کادر درمان و نیروهای امنیتی در آمادگی کامل برای استقبال از زائران ایرانی هستند که برای زیارت عتبات وارد عراق می‌شوند.

این درحالی است که روز گذشته نیروهای فرماندهی ستاد عملیات فرات مرکزی حشد شعبی عراق، عملیات امنیتی پیشدستانه‌ای پیش از آغاز اربعین حسینی انجام دادند.

سجاد الاسدی، مسئول ستاد عملیات فرات مرکزی حشد شعبی عراق، گفت که هدف از این عملیات بازرسی و پاکسازی مناطقی است که عملیات در آن انجام می‌شود.

وی افزود که این عملیات طی مدت بیش از ۲۰ روز ادامه خواهد داشت و در همه مناطق در شمال بابل، شمال کربلا، غرب کربلا به سمت صحرای نجف خواهد بود که هدف از آن تأمین امنیت کل حوزه استحفاظی است.

وی اشاره کرد که هماهنگی بالایی با نیروهای امنیتی وجود دارد و عملیات امروز با هماهنگی با پلیس فدرال، اطلاعات حشد شعبی، امنیت ملی و سازمان اطلاعات برای پیگرد افراد تحت تعقیب و دستگیری آنها انجام شده است.

انتهای پیام
captcha