انتقاد استاندار لرستان از بی‌توجهی به تکمیل مصلی الغدیر
کد خبر: 4072851
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰

انتقاد استاندار لرستان از بی‌توجهی به تکمیل مصلی الغدیر

استاندار لرستان گفت: در سال‌های گذشته رقم ناچیزی برای فضای فیزیکی مصلی خرم‌آباد اختصاص داده شد که همان هم بدون استفاده باقی مانده است و علت این کار به نهادهای مسئولی برمی‌گردد که کار را بر عهده گرفته‌، اما به آن بی‌توجه هستند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، شامگاه شنبه، یکم مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، کاهش جمعیت را یکی از مسائل تهدیدکننده امروز جهان برشمرد و اظهار کرد: جمعیت فعال هر کشور یک عامل تعیین‌کننده در معادلات قدرت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون که بسیاری به خاطر مشکلات اقتصادی بحث کنترل جمعیت را مطرح می‌کنند، در سال‌های آینده متوجه خسارات اقتصادی پیری جمعیت به خود و کشورشان خواهند شد، گفت: از سال ۴۶ برنامه‌های نوین خانواده مطرح شد ولی در آن سال‌ها این مهم مورد توجه قرار نگرفت و مردم حتی به رشد جمعیت بی‌اعتنا بودند.

زیویار با تأکید بر اینکه از سال‌های ۶۰ و ۷۰ شاهد رشد جمعیت بودیم که اکنون در شرف ازدواج و زاد و ولد هستند و با تحقق این مهم اثرات مثبتی را در خصوص رشد جمعیت شاهد می‌شویم، ادامه داد: تعداد بازنشسته‌ها در سال‌های پیش‌رو افزایش چشم‌گیری خواهند داشت و ممکن است در کمتر از ۱۵ سال تعداد بازنشسته‌ها از تعداد شاغلین سبقت بگیرد و مشکلاتی در خصوص بیمه نیز ایجاد شود.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سالروز تشکیل نخستین نمازجمعه، تصریح کرد: اگرچه نمازجمعه از صدر اسلام برپا شده، اما الگو و مدل آن پس از انقلاب شکل جدیدی به خود گرفت و ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای و اعتقادی را به منصه ظهور گذاشت.

وی با انتقاد از تکمیل نشدن ساخت مصلی الغدیر خرم‌آباد، گفت: در سال‌های گذشته به جهت غفلت یا هر مورد دیگری، رقم ناچیزی برای فضای فیزیکی مصلی خرم‌آباد اختصاص داده شد که همان هم بدون استفاده باقی مانده است و تورم اثر خود را بر آن گذاشته و علت این کار به نهادهای مسئولی برمی‌گردد که کار را بر عهده گرفته‌ بودند، اما به آن بی‌توجه هستند.

زیویار افزود: اعتبار به‌صورت غیرمستقیم در اختیار نهاد نمازجمعه قرار می‌گیرد و رقم اختصاصی برای تکمیل مصلی را تغییر دادیم اما این کارها مقطعی است و باید به سازوکاری برسیم که این موضوع تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام
captcha