کارگاه‌های علمی مجازی در حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شود
کد خبر: 4065056
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

کارگاه‌های علمی مجازی در حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه‌های علمی مجازی در حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند مؤثر باشد، گفت: همکاری با سازمان‌هایی که کارهای تحقیقاتی در حوزه‌های فرهنگی و دینی انجام می‌دهند باید توسط معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران تقویت شود.

کارگاه‌های علمی مجازی در حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد امروز، ۲۸ خرداد در دیدار با مدیر و معاونان حوزه‌ علمیه خواهران لرستات، اظهارکرد: حوزه‌های علمیه خواهران از یک نهال به درختی تنومند تبدیل شدند و در این راستا افراد زیادی تلاش کردند.

وی با بیان اینکه مشکلات و کاستی‌های حوزه‌های علمیه خواهران به شکل جزئیاتی ارسال شود، گفت: در رتبه‌بندی حوزه‌های علمیه خواهران جایگاه استان مشخص شود و در بحث نطارت اساتید و دانشجویان و ایجاد رقابت علمی درست بین طلبه‌ها ایجاد شود.

شاهرخی با تأکید بر لزوم حمایت از نخبگان مدارس علمیه خواهران و همچنین تقویت نخبگانی که ظرفیتی برای رشد علمی دارند، تشکیل دوره‌های معرف‌افزایی در مدارس حوزه‌های علمیه خواهران لرستان را ضروری دانست و اضافه کرد: برای برگزاری دوره‌های معرفت‌افزایی در سطح استان از ظرفیت علما و روحانیت استان نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه‌ علمیه خواهران لرستان نقشه راه و برنامه‌ریزی تحول‌زا برای آینده داشته باشند، گفت: رعایت اخلاق اداری در تعامل با همکاران و طلاب مهم است.

شاهرخی بر لزوم ارتباط حوزه علمیه خواهران لرستان با مدارس علمیه موفق تاکید کرد و گفت: مدارس موفق در زمینه‌های مختلف رشد کمی و کیفی بیشتری داشتتد لذا تعامل با این مدارس مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه نقش خواهران طلبه باید در تعظیم شعائر الهی به ویژه در ایامی که ویژه بانوان است، گفت: در مناسبت‌های ولادت فاطمه زهرا(س)، ایام فاطمیه، روز پرستار ولادت حضرت معصومه(س) در عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر شاهد نقش پررنگ خواهران طلبه باشیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه‌های علمی مجازی در حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند مؤثر باشد، گفت: همکاری با سازمان‌هایی که کارهای تحقیقاتی در حوزه‌های فرهنگی و دینی انجام می‌دهند باید توسط معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران تقویت شود.

انتهای پیام
captcha