پلدختر در زمره مناطق جنگی قرار نگرفت
کد خبر: 4060078
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

پلدختر در زمره مناطق جنگی قرار نگرفت

ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به نامه نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی درباره قرار گرفتن شهرستان پلدختر در زمره مناطق جنگی، گفت: طبق قانون، بمباران هوایی ملاک تعیین مناطق جنگی نیست، لذا پلدختر در زمره مناطق جنگی قرار نمی‌گیرد.

بمباران پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم پلدختر و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، مسعود مطهر، رئیس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به نامه نماینده مردم پلدختر و معمولان نوشت: براساس ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه تعیین مناطق جنگی در جنگ تحمیلی به عهده ستاد کل نیرو‌های مسلح است و ستاد کل نیرو‌های مسلح در تاریخ‌های 28 آذر 96 و سوم شهریور 99 شهر‌های متأثر از جنگ تحمیلی را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: منطقه جنگی عبارت است از بخشی از مناطق جغرافیایی مشخص بین دو یا چند کشور متخاصم که نیرو‌های مسلح آنها با آرایش جنگی و صف‌آرایی نظامی در مقابل یکدیگر مستقر و یا با نبرد مستقیم و تبادل آتش‌های زمینی، نظیر جنگ ایران و عراق در طول هشت سال دفاع مقدس با یکدیگر درگیر شوند. بنابراین، شهرستان پلدختر در هیچ مقطعی از جنگ تحمیلی در برد توپخانه دشمن نبوده است و بمباران هوایی ملاک تعیین مناطق جنگی نیست.

یادآور می‌شود، نماینده مردم پلدختر و معمولان در چند نوبت قرار گرفتن پلدختر را در زمره مناطق جنگی کشور به‌صورت کتبی و حضوری پیگیری کرده است که براساس قانون موجود مورد موافقت قرار نگرفت.

انتهای پیام
captcha