برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در الشتر تشریح شد
کد خبر: 4058792
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در الشتر تشریح شد

فرمانده سپاه ناحیه الشتر برنامه‌های چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در الشتر را تشریح کرد.

برنامه‌های چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در الشتر به گزارش ایکنا از لرستان، عبدالرحمان فرج‌الهی، فرمانده سپاه ناحیه الشتر امروز، یکم خرداد در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر، با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر از چنگال رژیم بعثی نمونه بارز امدادهای الهی و غیبی در دوران هشت سال دفاع مقدس است، گفت: نیروهای مردمی، ارتش و سپاه با دست خالی در برابر لشکر تا دندان مسلح بعث عراق ایستادگی کرد و با خلق حماسه‌ای بزرگ در 34 روز از سقوط خرمشهر جلوگیری کردند.

وی افزود: نیروهای مسلح کشور عملیات‌های مختلفی را برای آزادسازی خرمشهر انجام دادند و سرانجام در عملیات بیت‌المقدس که در دهم اردیبهشت‌ماه با مرکزیت قرارگاه کربلا اجرا شد، خرمشهر  در سوم خرداد سال 1361 بعد از 19 ماه اشغال به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

فرج‌الهی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان سلسله، اظهار کرد: در اولین روز از برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر مسئولان شهرستان با فرماندهان دوران دفاع مقدس دیدار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تعدادی از برنامه‌ها در سطح حوزه‌ها، پایگاه و مساجد برگزار خواهد شد، ادامه داد: مراسم عصری با شعر شهدا با حضور شاعران برجسته شهرستان در سالن همایش فرمانداری انجام می‌شود.

فرج‌الهی با بیان اینکه در روز دوم خرداد نیز بزرگداشت شهدای روحانی و شهدای بیت‌المقدس و حاج عمران با حضور خانواده‌های معظم شهدا و آحاد مردم در مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود، به اجرای رژه موتوری در روز سوم خردادماه و همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و گفت: سرود دسته‌جمعی «سلام فرمانده» نیز با حضور دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha