دانشگاه‌ها از سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی دور نگه داشته شوند
کد خبر: 4058232
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

دانشگاه‌ها از سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی دور نگه داشته شوند

امام جمعه نورآباد با تأکید بر نهادینه شدن جنبش نرم‌افزاری در جامعه، گفت: بهره‌مندی از قدرت فهم و تحلیل سیاسی باید در دانشگاه وجود داشته باشد اما سیاسی‌کاری، سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی نباید در محیط‌های دانشگاهی وجود داشته باشد.

دانشگاه دلفانبه گزارش ایکنا از لرستان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه لرستان، مدیر و جمعی از دانشجویان مرکز آموزش عالی نورآباد امروز، ۲۹ اردیبهشت با حجت‌الاسلام یوسف خانی، امام جمعه نورآباد، دیدار کردند.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، سیدحسام‌الدین حجازی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان، سیدمحمود میرزایی‌الحسینی، رئیس مرکز آموزش عالی نورآباد و برخی دیگر از مدیران دانشگاه لرستان در این دیدار شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف خانی، امام جمعه نورآباد در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که بتواند جنبش نرم‌افزاری همه‌جانبه و عمیق در جامعه و کشور ایجاد کند، اظهار کرد: وقتی جنبش نرم‌افزاری در جامعه نهادینه شود کسانی که جویای کار، تلاش و خدمت هستند با ارائه پیشنهاد‌ها و نوآوری‌ها می‌توانند یک جامعه‌ کاملاً مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و آباد و پیشرفته ایجاد کنند.

وی افزود: بهره‌مندی از قدرت فهم و تحلیل سیاسی باید در دانشگاه وجود داشته باشد اما سیاسی‌کاری، سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی نباید در محیط‌های دانشگاهی وجود داشته باشد؛ زیرا محیط دانشگاه‌ها یک محیط کاملاً علمی است که مبتنی بر جنبش نرم‌افزاری علمی است.

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه شهرستان دلفان دارای استعدادها و ظرفیت‌های توانمند و نخبگانی علمی است اما زیرساخت‌های آموزشی آن، ضعیف است که باید این مشکلات، رفع شود، افزود: شایسته نیست که در شهرستان دلفان، دو دانشگاه (رکز آموزش عالی) از نوع استیجاری یا اقماری وجود داشته باشند بلکه این ظرفیت‌ها باید ارتقاء یابند و در شأن شهرستان دلفان باشند.

 

انتهای پیام
captcha