جهاد تبیین به نهضت عمومی تبدیل شود
کد خبر: 4049509
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

جهاد تبیین به نهضت عمومی تبدیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه جهاد تبیین به نهضت عمومی تبدیل و مردم باید این فضا را علمداری کنند، گفت: ارزش دادن به هنر برای هنرمندان لرستان نیاز است چراکه برندسازی در هنر انقلاب اسلامی در این استان انجام نشده است.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستاد امروز، ۲۵ فروردین در آیین تجلیل از هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی لرستان که در حوزه هنری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی در واژه هنر و پسوند انقلاب حرف و نکته بسیار دارد، گفت: دیدگاه مقام معظم رهبری به هنر و هنرمند این است که کار آنها تبیین و بیان کردن است.

وی با بیان اینکه اثر هنری رساتر، دقیق‌تر و ماندگارتر است، افزود: در جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری یکی از مخاطبین ایشان هنرمندان هستند، جهاد تبیین برای هنر انقلاب اسلامی در سه محور بیان شده که یکی از این محورها تبیین منطق حکمرانی جمهوری اسلامی است و هنرمند باید در تبیین زیبایی‌ها تلاش کند.

قدرتی با بیان اینکه هنر قبل از انقلاب دارای ابتذال بود، تصریح کرد: هنر  در انقلاب می‌خواهد آزادی، اصل و اساس فطری انسان را نشان دهد و اساس فکری هر انسانی فطرتا خداجو و توحیدی است.

وی با بیان اینکه وظیفه هنرمند بیان حاکمیت و منطق حکمرانی جمهوری اسلامی در قالب اشعار، آثار ادبی، تجسمی است، ادامه داد: هنر نشان دادن زیبایی‌هایی است که انسان‌ها آنها را باور کرده است و آنچه که مقام معظم رهبری در منطق حکمرانی جمهوری اسلامی بیان داشتند این است که حاکمیت دین و اسلام که ذات هر انسانی به آن رسیده است بیان شود و وظیفه هنرمند بیان این حاکمیت در قالب اشعار، آثار ادبی، تجسمی و ... است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه دومین محور این است که جبهه حق و باطل و مصداق آنها باید تبیین شود، اظهار کرد: سومین محور مدنظر رهبری این است که دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان حاکمیت اسلامی که بن مایه و ریشه آن مربوط به حضرت رسول (ص) است تبیین شود.

قدرتی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین به نهضت عمومی تبدیل و مردم باید این فضا را علمداری کنند، گفت: ارزش دادن به هنر برای هنرمندان لرستان نیاز است چراکه برندسازی در هنر انقلاب اسلامی در این استان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنر انقلاب اسلامی و هنرمندان آن در لرستان مظلوم واقع شدند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هر دستگاهی قرار است پیوست فرهنگی داشته باشد و هیچ کاری نافذتر از هنر نیست و باید همه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در بحث هنر دخیل باشند، کار هنری قالبی برای انجام کارهای فرهنگی است و همه امورات باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا هنرمندان انقلاب اسلامی تقویت شوند.

در ادامه این مراسم، سامان سپهود، مدیرکل حوزه هنری لرستان با بیان اینکه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی مطابق مصوبه شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز  و هفته هنر نامگذاری شده است لذا تنها متولی این هفته حوزه هنری است، اظهار کرد: توجه نخبگان به هنر و هنرمندان انقلابی ضروری است.

وی گفت: در هر رشته هنری یک هنرمند به عنوان شاخص معرفی  و علاوه بر آن از یک پیشکسوت هنرمند لرستانی تجلیل می‌شود.

در این مراسم از هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی لرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha