قهرمانان دوران دفاع مقدس به نسل‌ جوان معرفی شوند
کد خبر: 4049347
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳

قهرمانان دوران دفاع مقدس به نسل‌ جوان معرفی شوند

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان با اشاره به سلحشوری امیر اسکندر بیرانوند گفت: ضرورت دارد با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری قهرمانان دوران دفاع مقدس به نسل‌ جوان معرفی شوند.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مراد خوش‌کنار، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان در آیین رونمایی از کتاب «کهنه سرباز» و فیلم مستند «اسکندر» که چهارشنبه، ۲۴ فروردین به همت حوزه هنری لرستان برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان به ویژه نیروی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: نیروهای مخلص ارتش در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل، تاثیرگذار و بسیار مهم داشت.

وی با بیان اینکه وحدت، انسجام، همدلی و هماهنگی نیروهای غیرتمند ارتش، رژیم بعثی عراق را از مناطق اشغال‌زده بیرون راند، تصریح کرد: تحول انقلابی در ارتش همگام با نهضت حضرت امام خمینی(ره) از ۱۵ خرداد سال ۴۲ شروع شد.

خوش‌کنار با بیان اینکه ارتشیان غیور جزیی از پیکره امت اسلامی همواره در کنار مردم در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، اضافه کرد: حرکت ارتش در طول تاریخ ارتش‌های دنیای بی‌سابقه بود، همواره همگام و همسو با جریان‌های انقلابی بودند؛ اگر غیر از این بود در جریان‌های کودتای نظامی باید تعداد زیادی کشته می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه در رژیم گذشته بیش از یک‌صد نفر از کارکنان و فعالان انقلابی نیروهای ارتش در بند ساواک بودند و بعضی‌ها هم به شهادت رسیدند، افزود: در طرح‌ها و‌ عملیات ‌های مردم یاری نیز همچون سیل، زلزله، بیماری کرونا، ارتش خدمات شایانی را در رفع مشکلات مردم انجام داده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان در ادامه با بیان اینکه ۹۹ درصد کارکنان لشکر ۸۴ خرم‌آباد از قوم بزرگ‌لر هستند، گفت: در طول دوران دفاع مقدس در عملیات مختلف مناطق جنگی و‌ عملیاتی و مهم بسیار خوش درخشیدند و سهم بسزایی در پیروزی‌های رزمندگان داشتند.

خوش‌کنار در ادامه به سلحشوری امیر اسکندر بیرانوند از فرماندهان شجاع دفاع مقدس اشاره کرد و ‌افزود: بی‌شک اسکندر بیرانوند مایه عزت و‌ افتخار قوم لر است.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این آیین، ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین برنامه‌هایی قهرمانان دوران دفاع مقدس به نسل‌های جوان معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha