شهید آوینی هنر انقلاب اسلامی را ستودنی کرد
کد خبر: 4049345
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

شهید آوینی هنر انقلاب اسلامی را ستودنی کرد

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی به نام شهید آوینی میسور شده است، گفت: هنری ماندگار است که با عشق و شهود باشد و با ارزش‌های دینی آمیخته شده باشد و این هنر شهید آوینی بود که هنر انقلاب اسلامی را ستودنی کرد.

بهرام ستاری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، بهرام ستاری، معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان در آیین رونمایی از کتاب «کهنه سرباز» که چهارشنبه، ۲۴ فروردین در حوزه هنری لرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت پاسداشت دفاع مقدس، گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تاریخی ماندگار در انقلاب است و آن دوران گنجینه‌ای ارزشمند برای همه نسل‌ها است و بهره‌مندی از این گنجینه نیاز جامعه امروز و آینده است، اظهار کرد: دوران هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان با ایثار، فداکاری، جانفشانی و از خودگذشتگی رزمندگان در جبهه‌های جنگ در برابر تجاوز دشمنان ایستادند و درس مقاومت و ایستادگی را به ما آموختند.

ستاری با بیان اینکه بی‌شک رشادت عزیزمردان سلحشور دوران دفاع مقدس در عرصه تاریخ ایران و تاریخ جنگ تحمیلی را در آینده نویسندگان  به سطور خواهند کشید و یادگار خواهند ماند، تصریح کرد: گفتمان دفاع مقدس به‌عنوان یکی از ارزشمندترین گفتمان‌هایی است که در درون آن ابرمردهایی وارد عرصه دفاع و جهاد شدند و امروز به عنوان یادگاران دفاع مقدس مورد تکریم و احترام همه ما قرار می‌گیرند و این گفتمان به یادماندنی، ستودنی و شنیدنی است.

وی در بخش دیگری از این مراسم، گفت: رشادت عزیزمردان در عرصه تاریخ ایران و تاریخ جنگ تحمیلی را در آینده نویسندگان  به سطور خواهند کشید و یادگار خواهند ماند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: امیر بیرانوند با همه مشقات دوران زندگی کودکی‌اش دلاورمردهایی آفرید که امروز ما بر این دلاورمردی‌ها می‌بالیم و این دلاورمردی‌ها برای ما یک اسطوره و برای آیندگان الگوست.

وی افزود: آیندگان اگر می‌خواهند زندگی عزت‌مند داشته باشند و عزت‌مند زندگی کنند باید به مردان دوران دفاع مقدس تأسی بجویند که الگویی برای جامعه عزت‌مند هستند و نمونه آن اسکندر قهرمان است.

ستاری با اشاره به اهمیت پاس‌داری از گنجینه‌های دفاع مقدس، افزود: اسکندر قهرمان ما که می‌تواند تداعی‌کننده همه مردانِ مرد دوران دفاع مقدس باشد و به عنوان یک الگو که چراغ راه جوانان در دفاع از مرز و  بوم خود باشد، آنجا که دشمنان چشم طمع به آب و خاک دوخته‌اند و به زعم کورکورانه خود فکر کرده‌اند ایران خالی از مردان دفاع‌ است، چنین ابرمردهایی وارد عرصه شدند تا انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خاک نوامیس ما را پاس بدارند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در هفته هنر انقلاب و اینکه هنر انقلاب اسلامی است که چنین مردهایی به جامعه تقدیم می‌کند و هنر انقلاب اسلامی به نام شهید آوینی میسور شده است، گفت: هنری ماندگار است که با عشق و شهود باشد و با ارزش‌های دینی آمیخته شده باشد و این هنر شهید آوینی بود که هنر انقلاب اسلامی را ستودنی کرد و برای ما به ارمغان آورد.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: در دفاع مقدس خصلت‌های بی‌نظیر ملت ایران ظهور و بروز پیدا کرد، شجاعت، ایثار، صبر، از خود‌گذشتگی، پایداری، صفا و نوع‌دوستی ازجمله صفات بارزی هستند که در دوران هشت ساله دفاع مقدس فضای فرهنگی اجتماعی ایران عزیز را آکنده کرده بود، فضایی که آغاز عصری نو را در دل زنده می‌کرد.

وی با بیان این نکته اگر قرار باشد نسبت به سابقه پر افتخار جنگ و دفاع مقدس اقدامی صورت بگیرد آن در جبهه فرهنگ و هنر است، افزود: اگر بخواهم در کوتاه‌ترین حالت ممکن این رسالت و تکلیف که بر دوش دستگاه‌های فرهنگی است را بیان کنم وظیفه ما نسبت به دفاع مقدس، روایت هنری سال‌های پرشکوه است.

سپهوند اضافه کرد: موظف هستیم آینه‌ای در مقابل آن عظمت و حماسه بگیریم تا نسل امروز و آینده بهتر و بیشتر قهرمانان، حماسه‌سازان و الگوهای خود را که عصاره فرهنگ و باورهای این جامعه هستند بشناسند و فخر بفروشند و به داشتن این چنین ملت شریفی و این چنین جمال و جلال باشکوهی مباهات کنند.

رئیس حوزه هنری لرستان گفت: امیر اسکندر بیرانوند یکی از قهرمانان ملی ماست که وصف دلاوری، شجاعت و ایثار او نه در زبان ما که قوم، خویش، همشهری و هم‌تبار او هستیم، بلکه در کلام و زبان هر آن‌کسی که گوشه‌ای از این سرزمین و فلات پهناور را می‌شناسد و دل در گرو غیرت، عزت و اقتدار آن دارد با اخلاص و صدق آمده است.

سپهوند گفت: در این روز و در هفته هنر انقلاب و در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرد هم آمده‌ایم تا از دو اثری که به سرگذشت امیر سرافزار میهن - امیر اسکندر بیرانوند می‌پردازند و ادای دین کوچکی در مقابل بزرگی و عظمت اوست رونمایی کنیم، باشد که ما هم تکلیف و دین خود را چون او به میهن و دین و انقلاب اسلامی ادا کنیم.

انتهای پیام
captcha