كتاب «كهنه‌ سرباز» در خرم‎آباد رونمایی شد
کد خبر: 4049130
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

كتاب «كهنه‌ سرباز» در خرم‎آباد رونمایی شد

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین رونمایی از کتاب «کهنه سرباز» به تحقیق و تدوین امين كيانی و فيلم مستند «اسكندر» به كارگردانی حسين سپهوند در خرم‎آباد برگزار شد.

 «كهنه‌ سرباز» مروری بر خاطرات فرمانده دوران دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی طی مراسمی که امروز، ٢٤ فروردين در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، از کتاب «کهنه سرباز» به تحقیق و تدوین امين كيانی رونمایی شد و فيلم مستند «اسكندر» به كارگردانی حسين سپهوند نیز پخش شد.

کتاب کهنه سرباز خاطرات امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند است که توسط امین کیانی گردآوری و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

این کتاب، خاطرات امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند، فرمانده لشکر ۸۴ پیاده‌ی ارتش لرستان و از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس است.

کتاب کهنه سرباز با خاطرات دوران کودکی بیرانوند شروع می‌شود و تا دوران پس از بازنشستگی ادامه دارد که بخش عمده‌ کتاب حول خاطرات راوی از حوادث سال‌های ۱۳۵۲ و ۱۳۵۳ در مهران پیش از انقلاب و ارتفاع ۳۴۳ دزفول و عملیات‌های محرم و فتح‌المبین می‌چرخد.

فیلم مستند «اسکندر» به کارگردانی حسین سپهوند از فیلمسازان لرستانی نیز زندگی امیرتیمسار دوم اسكندر بیرانوند را روایت می‌کند.

اين مستند تلاش دارد ابعاد شخصيتی سرهنگ اسكندر بيرانوند، خاطرات و نقش بارز و ممتاز ایشان و تاکتیک‌های نظامی او در فرماندهی عمليات‌های جنگ تحمیلی و سلحشوری نيروهای رزمنده‌ ارتشی لرستانی در دوران دفاع مقدس را به تصوير بكشد.

انتهای پیام
captcha