رعایت شئونات ماه رمضان در خانواده و مدارس تبیین شود
کد خبر: 3967431
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رعایت شئونات ماه رمضان در خانواده و مدارس تبیین شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مسئولان نباید اجازه دهند روزه‌خواری در ملأ عام رواج پیدا کند، گفت: آشنایی با احکام روزه و رعایت شئونات ماه رمضان در درون خانواده و مدارس، ترویج و تبیین شود.

مشخصه‌های سیره نبوی/ پیامبر(ص) دارای اعتقادات ناب و بدور از خرافه بودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، شامگاه دوشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه در دهمین جلسه از «آموزه‌هایی از قرآن کریم»، اظهار کرد: دستور صریح قرآن این است که روزه در ماه رمضان واجب است که در آیه ۶۳ سوره بقره به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه روزه وجه مشترک همه مسلمانان و از ارکان اساسی اسلام است، اظهار کرد: اگر کسی بدون عذر روزه نگیرد علاوه بر اینکه باید قضای آن را به‌جا آورد باید کفاره آن را نیز بپردازد.

شاهرخی با اشاره به اینکه سبک شمردن روزه بدون عذر گناه کبیره است و حرمت‌شکنی در ماه مبارک رمضان گناه بزرگتری است، ادامه داد: کسانی که دنیا را بر آخرت ترجیح می‌دهند و دین خود را سبک می‌شمارند، کسانی هستند که از اندیشه و خرد عمیقی برخوردار نیستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مسئولان نباید اجازه دهند روزه‌خواری در ملأ عام رواج پیدا کند، افزود: آشنایی با احکام روزه و رعایت شئونات ماه رمضان در درون خانواده و مدارس، ترویج و تبیین شود.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام مظهر عالی‌ترین اخلاق، گفتار و رفتار بودند بر لزوم آشنایی با سبک زندگی ایشان تأکید کرد و گفت: بر مسلمانان لازم است به زندگی پیامبر(ص) معرفت پیدا کرده و آموزه‌های آن حضرت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

شاهرخی با اشاره به اینکه مردمی که آوازه پیامبر(ص) را شنیده بودند سؤال می‌کردند که پیام نبی مکرم اسلام چیست، بیان کرد: مردمی که قبلا مسلمان شده بودند پاسخ می‌دادند این پیامبر(ص) دارای اعتقاداتی ناب، خالص و پیام‌هایی است؛ از طرفی این پیامبر دارای اصول ناب، بدون خرافه، به دور از پیچیدگی و گزافه‌گویی است که هر مسلمانی می‌تواند آن را انجام دهد.


بیشتر بخوانید:


نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه عدالت اجتماعی، مبارزه با مفسدان اقتصادی و اخلاقی در رفتار پیامبر(ص) آشکار بود، مشخصه روشن پیامبر اکرم(ص) را داشتن اصول ساده و بدون پیچیدگی، حسن خلق و ساده‌زیستی دانست و اضافه کرد: این موارد باعث شد رفتار پیامبر(ص) بر دل نومسلمانان بنشیند به‌طوری‌ که در دو دهه نفوذ کلام آن حضرت بر دل مسلمانان جاری شد.

وی با بیان اینکه مردم زندگی سلاطین و پادشاهان را دیده بودند اما زندگی پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان اشرف مخلوقات برای مردم عجیب بود، یادآور شد: در فضایی که پیامبر(ص) مبعوث شده بود زور، جنگ و ثروت حرف اول را می‌زد، اما پیامبر(ص) می‌فرمود مسلمان برادر مسلمان است و کسی حق ندارد به مال کسی تعدی کند، چراکه دست‌درازی به مال یکدیگر حرام است.

شاهرخی با اشاره به اینکه آنچه در یمن اتفاق می‌افتد و در جنگ هشت ساله بر ما تجمیل شد با حقوق برادر مسلمان سازگار نیست، افزود: فلسطین در اختیار غیرمسلمانان است، غیرمسلمان به مسلمان تعدی کرده است، لذا به رسمیت شناختن رژیم کودک‌کش اسرائیل با سخن پیامبر(ص) مغایرت دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در بیانی از نبی مکرم اسلام(ص) آمده است مادامی که انسان به بنده‌ای کمک می‌کند خداوند به او کمک می‌کند، ادامه داد: اگر به سیره نبوی توجه کنیم نگاهمان به دنیا عوض می‌شود از طرفی فرمایشات پیامبر(ص) ساده هستند و مهم این است که به این فرمایشات عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مبتلابه جامعه و فسادهای اقتصادی ریشه در بی‌توجهی به اصول زندگی نبوی است، تصریح کرد: آن کادر درمانی که در جهاد با کرونا است و آن روحانی مبلغ که در مناطق محروم به‌دنبال تبلیغ دین آمده‌ است کسانی هستند که به یاری برادران دینی خود آمده‌اند و به فرموده نبی مکرم اسلام این افراد در محدوده کمک خداوند متعال هستند.

انتهای پیام
captcha