به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، فرزاد محمدی، دبیر قرارگاه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی لرستان، ششم دیماه، در نشست مشترک با مسئولان قطبهای سهگانه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی که در ادارهکل آموزش و پرورش برگزار شد، از شتاب گرفتن روند مدرسهسازی در استان خبر داد و گفت: با پیگیریهای مدیرکل آموزش و پرورش و همکاری و تعامل نوسازی مدارس استان در ابتدای اجرای این طرح، سهم لرستان ۳۱۵ پروژه مدرسهسازی تعیین شد که تاکنون بخش قابل توجهی از این طرحها به بهرهبرداری رسیده و در اختیار دانشآموزان قرار گرفته است.
وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژهها افزود: از مجموع پروژههای پیشبینیشده، ۲۱۶ طرح همچنان در دست اجراست که از این تعداد، ۸۶ پروژه فعال بوده و بین ۴۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سایر پروژهها نیز با پیشرفت زیر ۴۰ درصد در دستور کار قرار گرفتهاند.
محمدی با تأکید بر رویکرد عدالتمحور این نهضت تصریح کرد: اجرای طرح نهضت توسعه فضاهای آموزشی با اولویت مناطق کمتر برخوردار، روستایی و حاشیهای دنبال میشود و یکی از مأموریتهای اصلی آموزش و پرورش در این مسیر، مردمیسازی پروژهها و جلب مشارکتهای محلی است.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه مسئولیت امور عمرانی، فنی و مهندسی پروژهها بر عهده اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان است، خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش و رابطان مردمی پروژهها، فعالسازی ظرفیتهای اجتماعی و مشارکت مردم برای تسریع در روند مدرسهسازی است.
وی ادامه داد: رابطان مردمی باید با بهرهگیری از ظرفیتهای بومی، محلی و خیران منطقه، نقش مؤثری در همراهسازی مردم و پیشبرد پروژهها ایفا کنند تا مدارس مورد نیاز در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری برسد.
محمدی افزود: منظور همافزایی، تبادل تجربه و تقویت تعامل میان رابطان مردمی، همایش توجیهی و تبیینی این طرح بهزودی در سطح استان برگزار شود.
دبیر قرارگاه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی لرستان تأکید کرد: نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم، بهعنوان یکی از برنامههای راهبردی دولت و وزارت آموزش و پرورش، نقش مهمی در کاهش نابرابریهای آموزشی و ارتقای کیفیت فضاهای تحصیلی ایفا میکند.
انتهای پیام