حمایت از تولید در زندگی مردم عینیت داشته باشد
کد خبر: 3961239
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

حمایت از تولید در زندگی مردم عینیت داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در مطالبه گری از تولید گفت: حمایت از تولید داخلی باید در زندگی مردم عینیت داشته باشد.

نماز جمعه در حال تکمیلبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه مردم‌ خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوا و تبعیت از آموزه‌های الهی، اظهار کرد: اجتماع نمازگزاران در نماز جمعه عمل به آموزه‌های دینی و تبعیت از فرامین الهی است.

وی با اشاره به اینکه انجام اعمال نیکو و پسندیده کاری سخت و حفظ و نگهداری آن به مراتب سخت‌تر است، لازمه ایمان زا تسلیم بودن در برابر فرمان الهی دانست و گفت: برخی دستورات دین ثابت است و تغییر نمی‌کند و برخی دستورات با مقتضیات زمان دچار تحول می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه مومن باید نسبت به اعمالی که انجام می‌دهد، مراقبت کرده و دچار غرور نشود چراکه اگر مراقبت بر اعمال صورت نگیرد همین اعمال نیکو، باطل می‌شود، ادامه داد: تقوا موجب واکسینه شدن انسان از خطاها و لغزش‌ها می‌شود چراکه اهل تقوا، عالم را محضر خدا می‌داند و در محضر خدا، گناه نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه سه شهر لرستان از رنگ زرد به نارنجی تبدیل شده است بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: قطع زنجیره کرونا مستلزم مشارکت همگانی و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم است.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از سال ۶۸ تاکنون به مدت ۲۳ سال، در اوایل نوروز، سال‌ها را نام‌گذاری کرده‌ است، تصریح کرد: ۱۲ سال نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی است و علت آن هم تلاش دشمن برای از بین بردن اقتصاد و تحریم‌های اقتصادی آنان است.

وی بر لزوم رفع موانع تولید تاکید کرد و با اشاره به اینکه رفع موانع تولید باید بتواند در معیشت مردم اثرگذار باشد، افزود: حمایت‌های لازم از تولید داخلی در سال جاری بیشتر شود به طوری‌که نتایج آن در معیشت مشخص و عینیت داشته باشد.

مطالبه‌گری حمایت از تولید، کار رسانه است

حجت‌الاسلام شاهرخی به عدم رونق مطلوب کسب و کار در لرستان و وجود پروژه‌های نیمه تمام در استان لرستان اشاره کرد و با تاکید بر نقش رسانه‌ها در مطالبه‌گری رونق تولید و مانع زدایی از آن، گفت: ایجاد اشتغال، مسکن و راه‌اندازی کارخانجات تعطیل شده مطالبه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باشد البته بیان مطالبات توسط رسانه توام با رعایت اخلاق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به تولد حضرت علی‌اکبر(ع)، افزود: مسلمانان با دیدن حضرت علی‌اکبر(ع) به یاد پیامبر اکرم(ص) می‌افتادند کمااینکه حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی ارزشمند برای جوانان ایران اسلامی است و جوانان ایران با الگوگیری از آن حضرت در مقابل نظام سلطه ایستادند و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند.

پیوند با امام عصر(عج) در سایه تقوا محقق می‌شود

وی وظیفه جوانان مومن را امام شناسی، ولایت مداری و پیوند محکم عاطفی با امام عصر(ع) دانست و وی با بیان اینکه پیوند با امام عصر(عج) در سایه تقوا محقق می‌شود، افزود: دیگر وظیفه جوانان دوری از آلودگی‌ها و مزین شدن به فضایل نیکو است.

وی با اشاره به اینکه یاران امام زمان(عج) کسانی هستند که به اخلاق نیکو آراسته هستند، ادامه داد: شناخت آموزه‌های دینی، تهذیب نفس، خودسازی و آماده سازی جامعه برای تشکیل حکومت اسلامی از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) است این در حالی است که مشارکت در اصلاحات اجتماعی و حل مشکلات برادران دینی از دیگر ویژگی‌های یاران مهدوی است و انتخابات و انتخاب بهترین‌ها در ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر نوعی اصلاح اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha