فلسطین 24 فروردین را آغاز ماه رمضان اعلام کرد
کد خبر: 3959793
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
با محاسبات نجومی؛

فلسطین 24 فروردین را آغاز ماه رمضان اعلام کرد

انجمن نجوم فلسطین، زمان آغاز ماه مبارک رمضان در سرزمین‌های فلسطینی را بر اساس محاسبات فلکی، سیزدهم آوریل برابر با 24 فروردین اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، انجمن نجوم فلسطین اعلام کرد که محاسبات نجومی انجام شده نشان می‌دهد که اول ماه رمضان امسال در سرزمین‌های فلسطینی، سه‌شنبه سیزدهم آوریل(24 فروردین‌ماه) آینده است.

این انجمن در بیانیه‌ای تأکید کرد که هلال ماه رمضان سال 1442 هجری قمری در سحرگاه دوشنبه 12 آوریل، ظاهر می‌شود که در آن روز خورشید در ساعت 19:06 بعد از ظهر در قدس غروب خواهد کرد در حالی که ماه در ساعت 19:28 غروب خواهد کرد، بنابراین مدت زمان مکث ماه بعد از خورشید ​​22 دقیقه است.

انجمن نجوم فلسطین افزود: با این وجود دیدن هلال در این زمان به دلیل عدم روشنایی هلال و نزدیکی به افق چه با چشم غیر مسلح و چه با تلسکوپ، غیرممکن و دشوار خواهد بود.

این انجمن ادامه داد: دیدن هلال با تلسکوپ از مناطق وسیعی از آفریقا از جمله مراکش، موریتانی، جنوب و مرکز الجزایر، جنوب لیبی و مناطقی از سودان، سومالی و اقیانوس اطلس امکان‌پذیر است. همچنین می‌توان هلال را با چشم غیر مسلح از قسمت‌های وسیعی از آمریکای شمالی و جنوبی و اقیانوس آرام دید.

این انجمن اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی روز سه‌شنبه، 13 آوریل(24 فروردین) را آغاز ماه رمضان اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha