تلاش مراکش برای داشتن ماه رمضانی بدون کرونا
کد خبر: 3956869
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

تلاش مراکش برای داشتن ماه رمضانی بدون کرونا

کشور مراکش در تلاش است تا طی ماه‌های باقیمانده به ماه مبارک رمضان، با تسریع در تزریق واکسن کرونا، علیه این بیماری اپیدمی مصونیت جمعی ایجاد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از العین، بر اساس نظر کارشناسان، کشور مراکش تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان یا در ابتدای این ماه مبارک، به مصونیت جمعی در برابر بیماری کرونا دست خواهد یافت.
 
تا حدود 10 روز گذشته بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از مردم مراکش واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؛ اما انتظار می‌رود طی چند روز آینده و پس از دریافت دوزهای جدید واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در این کشور تسریع شود.
 
مصطفی الناجی، عضو کمیته واکسیناسیون کووید 19 و مدیر آزمایشگاه ویروس‌شناسی دانشگاه حسن دوم در کازابلانکا مراکش، در این باره گفت که دولت در نظر دارد 70 درصد از شهروندان مراکشی را طی ماه‌های آینده واکسینه کند.
 
وی تأکید کرد که چالش حال حاضر تهیه دوزهای کافی واکسن‌هایی است که به آن‌ها اطمینان داریم. فرقی نمی‌کند که واکسن سینوفارم چینی باشد یا واکسن آسترازنکای انگلیسی.
 
پس از تزریق واکسن کرونا به بیش از دو میلیون و 200 هزار مراکشی، شمار ابتلای روزانه به بیماری کرونا و میزان موارد بحرانی در این کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
 
مراکش در حال حاضر نیز تدابیر پیشگیرانه‌ای از جمله تعطیلی مراکز تجاری پیش از ساعت 8 شب، ممنوعیت رفت و آمد شبانه و ادامه وضعیت اضطراری را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اتخاذ کرده است. این اقدامات به دلیل گسترش ویروس جهش یافته کرونا در کشورهای جهان و بروز انواع جدید این ویروس توصیف شده است.
انتهای پیام
captcha