از کمبود تجهیزات آموزشی تا بی‌پاسخی به نیازمندی‌های مؤسسه فجر کوثر نبوت
کد خبر: 3958827
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

از کمبود تجهیزات آموزشی تا بی‌پاسخی به نیازمندی‌های مؤسسه فجر کوثر نبوت

مدیر مؤسسه قرآنی فجر کوثر نبوت چگنی با بیان اینکه به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات از جمله دسترسی نداشتن بعضی از قرآن‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند امکان برگزاری کلاس‌های مجازی قرآن را نداریم، گفت: این مؤسسه مکان مستقل ندارد و کلاس‌های آموزش قرآن را در مسجد و یا مدارس برگزار می‌کنیم.

هفته بعد/// مشکل‌ساز شدن داشتن اتاق کار مشترک مؤسسه‌ قرآنی فجرکوثر نبوت و پایگاه بسیج مسجد چگنیزینب میرزاپور، مدیر مؤسسه قرآنی فجر کوثر نبوت شهرستان چگنی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان در تشریح فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی، گفت: مؤسسه قرآنی فجر کوثر نبوت در سال ۹۱ با کسب مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان فعالیت خود در شهرستان چگنی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این دارالقرآن در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، حفظ یک جزء، مفاهیم و تفسیر قرآن فعالیت دارد، افزود: در حال حاضر یک کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن برای بانوان کم‌سواد و بی‌سواد به‌صورت حضوری در این دارالقرآن دایر است.

میرزاپور با بیان اینکه به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات از جمله دسترسی نداشتن بعضی از قرآن‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند امکان برگزاری کلاس‌های مجازی قرآن را نداریم، اضافه کرد: مؤسسه قرآنی فجر کوثر نبوت مکان مستقل ندارد و کلاس‌های آموزش قرآن را در مسجد و یا مدارس برگزار می‌کنیم.

مدیر مؤسسه قرآنی فجر کوثر نبوت شهرستان چگنی نداشتن مکان مستقل را مهمترین ضعف این مؤسسه بیان کرد و گفت: مکانی که وسایل آموزشی دارالقرآن در آن قرار دارد متعلق به پایگاه بسیج مسجد است که کلید آن در دست مسئول پایگاه است و بعضی اوقات حتی برای استفاده از وسایل دارالقرآن یا برداشتن وسیله‌ای از اتاق با مشقت مواجه می‌شویم و باید به سراغ مسئول پایگاه بسیج برویم تا بیاید در اتاق را باز کند و در پاره‌ای از مواقع چندین روز این موضوع طول می‌کشد و این دسترسی نداشتن به وسایل برایمان مشکل‌ساز است.


بیشتر بخوانید:


میرزاپور با بیان اینکه مؤسسه قرآنی فجر کوثر نبوت چگنی حتی از نظر داشتن امکانات و تجهیزات آموزشی ضعیف است و علی‌رغم درخواست‌های مکرر به تبلیغات اسلامی و اتحادیه قرآنی استان هیچ‌گونه کمکی به ما نشده است، اضافه کرد: متأسفانه به‌دلیل حمایت نشدن مؤسسات قرآنی بسیاری از مؤسسات فعالیت‌هایشان ضعیف شده که می‌طلبد مسئولان فرهنگی و قرآنی نسبت به حل مشکلات مؤسسات و خانه‌های قرآنی جدیت بیشتری به خرج دهند و این مراکز را به حال خود رها نکنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه قرآن‌آموزان ما قادر به پرداخت شهریه نیستند تا جایی‌ که حتی دو هزار تومان پول چاپ کارنامه قبولی را ما باید از جیب خودمان پرداخت کنیم، اظهار کرد: برای جذب مخاطب قرآنی باید کلاس‌های آموزشی رایگان باشد و مؤسسات به قرآن‌آموزان خود سخت‌گیری نکنند.

میرزاپور استفاده از اهرم تشویق و جایزه را عامل مهمی برای جذب مخاطب قرآنی دانست و گفت: در پیش‌دبستانی قرآن ۴۰۰ ثبت‌ نامی داشتیم و همیشه تلاش می‌کنم در کلاس‌های آموزش قرآن و تفسیر به قرآن‌آموزان هدیه بدهیم.

انتهای پیام
captcha