اعلام برترین‌های جشنواره ابوذر لرستان / ایکنا تقدیر شد
کد خبر: 3952928
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲

اعلام برترین‌های جشنواره ابوذر لرستان / ایکنا تقدیر شد

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان لرستان ویژه اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد.

اعلام برترین‌های جشنواره ابوذر لرستان/ایکنا تقدیر شدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌‌الاسلام رضا حقیان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر لرستان که امروز، بیستم بهمن‌ماه در سالن پردیس اجتماعات آیت‌الله کمالوند برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین مبین اسلام است که ماندگاری دیگر واجبات بسته به این دو است و به تعبیر امام علی(ع) همه واجبات در مقابل این دو مثل قطره در برابر دریا است.

وی تأکید کرد: همه انسان‌ها ملزم به نهی از بدی‌ها و دعوت به خوبی‌ها هستیم، اما متأسفانه به دلیل اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی کافی در این خصوص نداشته‌ایم، شاهدیم که در بخش‌هایی از جامعه این دو واجب خیلی کم دیده می‌شود.

حقیان تأکید کرد: چون شناخت و آگاهی کافی انجام نشده، برخی از مردم فکر می‌کنند در خصوص این دو واجب تکلیفی ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم در بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و تبیین این دو فریضه الهی ما را کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه این دو واجب مظلوم واقع شده، تصریح کرد: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما کمرنگ شده و بخشی از نابسامانی‌های جامعه به این دلیل است که این دو واجب خیلی اجرا نمی‌شود و بدون شک اگر به این دو واجب عمل شود خیلی از ناهنجاری‌ها، هنجار می‌شود. 

در ادامه این مراسم، نفرات برتر در قالب‌های مختلف با رأی داوران مشخص و معرفی شدند.

بر این اساس، امین پارسا و ابوذر بابایی‌زاده نفرات برتر آثار شایسته تقدیر از دید داوران انتخاب شدند. این در حالی‌است که رتبه نخست بخش عکس چهارمین دوره جشنواره ابوذر در استان لرستان به محسن مرادی از خبرگزاری دفاع‌پرس رسید و مهران یاراحمدی از همین خبرگزاری رتبه برتر بخش مستند را به خود اختصاص داد.

قالب خبر از بخش‌های این جشنواره بود که محمد عبدالله‌زاده از خبرگزاری فارس با رأی داوران جشنواره موفق به کسب رتبه اول شد، عباس شاه‌علی از پایگاه خبری یافته و ابراهیم شریفی از ایسنا به ترتیب دوم و سوم شدند. همچنین در بخش مستند گزارش خبری، سمیه مرادی از صدا و سیمای لرستان اول شد و رتبه برتر قالب اینفوگرافی به بهناز طولابی از نشریه صبح آدینه رسید.

در بخش تیتر، زهرا حسینی از خبرگزاری مهر با رأی داوران به مقام اول دست یافت؛ مهران مریدی و آزیتا یوسفیان از خبرگزاری ایسنا حائز رتبه‌های دوم و سوم در این بخش شدند و در بخش مصاحبه نیز مرضیه شیرخانی و نسرین بیرانوند از خبرگزاری فارس و فاطمه دارابی از پایگاه خبری یافته به ترتیب اول تا سوم شدند.

داوران چهارمین دوره جشنواره ابوذر در استان لرستان، عباس دارایی از نشریه میرملاس، سعید سرشار از خبرگزاری فارس و سمیرا حسن‌زاده از نشریه اقتدار را به عنوان نفرات نفرات برتر قالب مقاله و یادداشت انتخاب کردند و رتبه‌های اول تا سوم بخش گزارش به فاطمه حسینی و مصطفی معظمی‌گودرزی از خبرگزاری مهر و مژگان شمس‌بیرانوند از خبرگزاری فارس رسید.

در بخش امر به معروف و نهی از منکر، امین زینی‌وند از خبرگزاری ایکنا، برگزیده شد.

انتهای پیام
captcha