شعبه مؤسسه بیت‌الاحزان ویژه بانوان در بروجرد راه‌اندازی شود
کد خبر: 3952863
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
یک حافظ قرآن خواستار شد؛

شعبه مؤسسه بیت‌الاحزان ویژه بانوان در بروجرد راه‌اندازی شود

حافظ قرآن بروجردی با اشاره به تلاش‌های مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان شعبه بروجرد در زمینه تربیت حافظان قرآن، گفت: این مؤسسه به‌دلیل بحث مالی فقط در بخش پسران فعال است و برای دختران و بانوان شعبه‌ای ندارد که امید است مسئولان قرآنی استان از این مؤسسه برای راه‌اندازی شعبه ویژه بانوان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

حافظزهرا کریمی متولد سال 1380 از شهرستان بروجرد است که در دوره پیش‌دبستانی حفظ قرآن را شروع کرده و در پایه چهارم ابتدایی موفق به حفظ هشت جزء قرآن شده و در سن 16 سالگی با شرکت در دوره حفظ یک ساله قرآن کریم در مؤسسه قرآنی اهل‌ بیت(ع) بروجرد موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است و در حال حاضر با دارا بودن مدرک لیسانس حفظ قرآن از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم امیدوار است بتواند یک معلم قرآنی شود تا در زمینه تربیت حافظان قرآن تلاش خود را به‌ کار بگیرد.

زهرا کریمی، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، نقش خانواده را در حافظ قرآن شدنش بسیار مهم دانست و گفت: در آن زمان که دوره حفظ یک ساله حفظ قرآن را طی می‎کردم خانواده با محدود کردن رفت‌وآمدهای خانوادگی و میهمانی‎ها و همچنین فراهم کردن محیطی آرام در منزل من را برای ادامه این مسیر تشویق می‎کردند.

وی افزود: در مسابقات حفظ قرآن که از سوی اوقاف، آموزش و پرورش و جامعةالقرآن برگزار شد در مرحله شهرستانی و استانی موفق به کسب رتبه‌های اول شدم.

کریمی به انس و علاقه خود به آیه 128 سوره توبه «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ» اشاره کرد و ادامه داد: خدای متعال در این آیه می‎فرماید «قطعاً براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد به هدايت شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است.»

این حافظ کل قرآن آرزوی خود را در معلم قرآن شدن بیان کرد و افزود: امیدوارم خدای متعال این توفیق را به من عنایت فرماید که معلم قرآن شوم و بتوانم حافظان زیادی را تربیت و تحویل جامعه بدهم که مسلط به حفظ و مفاهیم قرآن باشند.

وی در توصیه به حافظانی که جدیداً می‌خواهند به حفظ قرآن بپردازند، گفت: با توجه به اینکه حفظ قرآن زمان‌بر است افرادی که می‎خواهند وارد این عرصه شوند در وهله اول باید پشتکار و کشش خود را بسنجند و در ادامه اگر با حفظ چندین جزء از قرآن دیدند که خسته شده‌اند و دیگر کشش لازم را ندارند بهتر است مدت زمانی استراحت کنند و دوباره در یک دوره و یا چند دوره حفظ بقیه جزءهای قرآن را ادامه دهند.

این حافظ قرآن با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان باید با قرآن انس داشته باشند و در طول روز آیات قرآن را قرائت و یا حفظ کنند و هیچ‌گاه تصور نکنند اگر در کنار درس مدرسه و دانشگاه به یادگیری قرآن نیز بپردازند در درس و تحصیل ضعیف می‌شوند.

کریمی ادامه داد: نوجوانان و جوانان اگر به حفظ قرآن اقدام می‌کنند نباید فقط به این اکتفا کنند که یک حافظ قرآن باشند لازم است در کنار حفظ قرآن به مفاهیم و ترجمه قرآن نیز توجه کنند تا معانی آیات را نیز درک کنند.

وی به فعالیت شعبه‌ای از مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در بروجرد اشاره کرد و افزود: این مؤسسه تلاش خوبی برای تربیت حافظان دارد که متأسفانه در شهرستان بروجرد به‌دلیل بحث مالی این مؤسسه فقط در بخش پسران فعال است و برای دختران و بانوان شعبه‌ای ندارد که امید است مسئولان قرآنی استان از این مؤسسه برای راه‌اندازی شعبه ویژه بانوان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha