جوهره انقلاب اسلامی عدالت و مبارزه با ابتذال بود
کد خبر: 3952208
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد:

جوهره انقلاب اسلامی عدالت و مبارزه با ابتذال بود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به نارضایتی مردم از بی‌عدالتی و ظلم در زمان پهلوی، گفت: جوهره انقلاب اسلامی ایران عدالت، مبارزه با فساد و بی بندوباری بود.

در حال تکمیل/خبر نماز جمعه خرم آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به اطاعت از فرامین الهی و پیشه کردن تقوا و پرهیزگاری، اظهارکرد: اطاعت از فرامین و دستورات الهی باید سرلوحه امورات زندگی بشری قرار بگیرد.

وی با اشاره به این‌که فتح مکه ۲۰ سال بعد از بعثت پیامبر رخ داد، افزود: در این ۲۰ سال آنچنان شرایط بر مسلمانان سخت شد که عده‌ای به تردید افتادند که آیا نصرت الهی که وعده داده شده است، محقق خواهد شد یا خیر.

شاهرخی با بیان این‌که مسلمانان سه سال در شِعب ابی‌طالب در محاصره فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دره‌ای در مجاورت مکه بدون آب، گیاه، پوشش و در زیر آفتاب سوزان بودند و راه‌ها به سوی آنان بسته بود، افزود: در طول این سه سال صدای گریه اطفال مسلمانان به گوش مشرکین قریش می‌رسید ولی آنان از وضعیتی که برای مسلمانان پیش آمده بود خوشحال بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان این‌که سنگینی‌ها و سختی‌های شِعب ابی‌طالب و محاصره مسلمانان بر روی پیامبر دشوار بود، ادامه داد: همه نگاه‌ها به سمت پیامبر(ص) بود و همه منتظر بودند ایشان در این شرایط چه کاری انجام می‌دهد.

سوره فتح بشارت تحقق وعده الهی به مسلمانان بود

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه شرایط کنونی کشور مشابه شرایط مسلمانان در شِعب ابی‌طالب است، گفت: سوره فتح در شرایط شعب ابی‌طالب با هدف بشارت تحقق وعده الهی به مسلمانان نازل شد و مسلمانان با ورود به مکه، بدون درگیری با مشرکین و خونریزی، این شهر را فتح کردند.

وی به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و با اشاره به ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و بیعت همافران با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، سالگرد آغاز عملیات بزرگ والفجر هشت در ۲۰ بهمن، ادامه داد: ۲۱ بهمن سالگرد شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام راحل و ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مهم‌ترین رویداد هفته جاری است.

شاهرخی با اشاره به اینکه ملت ایران با ایمان، تقوا و دلدادگی به ذات روبوییت پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند افزود: ایام‌الله دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف است‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه اولین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستاورد سیاسی بود، ادامه داد: دیگر دستاورد جمهوری اسلامی ایران، دستاورد نظامی نیروهای مسلح بود، کمااینکه در زمان پهلوی، بدون اطلاع شاه ایران هواپیماهای نظامی ما را برای جنگ با ویتنام بردند اما امروز جمهوری اسلامی ایران در دریا، زمین و هوا به مرحله بازدارندگی و اقتدار کامل رسیدند.

ابتذال و استحاله فرهنگی در دستور کار طاغوت بود

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ابتذال و استحاله فرهنگی در دستور کار طاغوت بود، خاطرنشان کرد: حکومت پهلوی راه نجات را تبعیت از شیوه زندگی آمریکا می‌دانست کمااینکه جشن‌های پهلوی در شیراز در بردارنده صحنه‌های اهانت‌آمیز به ارزش‌های اخلاقی ایرانی و اسلامی بود.

وی با ذکر این مطلب که در جمهوری اسلامی ایران در همان روزهای اول با تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش برای ترویج فرهنگ اسلامی شروع شد، خاطرنشان کرد: فساد و بی عدالتی حکومت پهلوی یکی از علت‌های اصلی نارضایتی مردم و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود کمااینکه جوهره انقلاب اسلامی ایران مبارزه با فساد و بی‌عدالتی بود.

شاهرخی ادامه داد: شاه پهلوی وقتی از کشور خارج شد ۳۵ میلیارد دلار پول در بانک‌های کشورهای خارجی داشت و ۴۰۰ چمدان از جواهرات طلا و زیورآلات مملکت را به یغما برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه امروز هر کسی در هر سطحی در صورت ارتکاب به فساد اقتصادی توسط جمهوری اسلامی ایران محاکمه می‌شود، افزود: امروز حتی برخی نزدیکان کسانی‌که در کشور مقام دارند به دلیل ارتکاب جرم محاکمه می‌شوند. هر چند این دست فسادها، تعدادشان کم باشد ولی باز هم برای ما زیاد است زیرا هدف انقلاب اجرای عدالت است.

انتهای پیام
captcha