رمز مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی رجوع به قرآن است
کد خبر: 3952149
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

رمز مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی رجوع به قرآن است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات قرآنی شورای فرهنگ عمومی گفت: رمز مصونیت از آسیب‌های اجتماعی، رجوع و ارتباط با قرآن است.

ارسال جمعه/ رمز مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی رجوع به قرآن استبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) محفل انس با قرآن کریم، شامگاه پنج‌شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و جمعی از اهالی قرآن در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برگزار شد.

در این محفل نورانی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، عزت‌اله گوشه‌ای و مهدی سعادتی‌کیا به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در این مراسم با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی قرآنی و برگرفته از تعالیم انسان‌‌ساز قرآن بود، گفت: تا دو دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انس با قرآن بیشتر و مجالس بزرگ قرآنی بیشتر شد و اساتید قرآنی جوانان را مانند شمع، گرد وجود خود جمع می‌کردند و در سایه این محافل قرآنی، اساتیدی تربیت شد که امروزه پیشکسوت قرآنی هستند.

شاهرخی به فعالیت‌های قرآنی اساتیدی چون وجودی‌ها در لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه قبل از انقلاب مجالس دعاهای ندبه استاد وجودی، با وجود خفقان دوران پهلوی، برگزار می‌شد، افزود: راه نجات بشر در بازگشت به راه قرآن و به است کمااینکه بین معارف قرآنی و زندگی بشری ارتباط وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری این مطلب که مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی با رجوع به قرآن محقق می‌شود بر لزوم گسترش معارف قرآنی در کنار قرائت، حفظ و مفاهیم قرآنی تاکید کرد و گفت: محافل قرآنی ارتقا فرهنگ دینی را رقم می‌زند این در حالی‌است که هر فعالیتی در امر قرآن انجام بگیرد و هر اعتباری که صرف بشود، سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در بخش قرآن ملزم به اجرا است، ادامه داد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی از پیشنهادات جامعه قرآنی لرستان جهت ترویج فرهنگ قرآنی، استفاده شود.

انتهای پیام
captcha