اشاعه فرهنگ فاطمی راه مقابله با ابتذال است
کد خبر: 3950582
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
خطیب جمعه خرم‌آباد:

اشاعه فرهنگ فاطمی راه مقابله با ابتذال است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر لزوم الگوگیری بانوان از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: تنها راه مقابله با غرب‌زدگی و ابتذال غربی، اشاعه فرهنگ فاطمی است.

خطبه‌ها ارسالی فوری/اشاعه فرهنگ فاطمیه راه مقابله با ابتذال غرب استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تبعیت از آموزه‌های الهی، راه سعادت را اطاعت از اوامر الهی دانست و اظهارکرد: در قرآن کریم به مقاطعی از زمان، سوگند یاد شده است که نمونه آن سوره عصر است که خداوند در آن به عصر سوگند یاد کرده است.

وی با ذکر این مطلب که بنابر نظر مفسران، مقصود عصر در این سوره، انسان کامل، هنگام عصر یا زمان ظهور امام زمان(عج) است، بر لزوم توجه به آموزه‌های سوره عصر تاکید کرد و گفت: سوره عصر به ما یاد می‌دهد که دنیا بازاری بیش نیست، عمر انسان رو به پایان است و انسان دائما در حال ضرر و زیان است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری این مطلب که کسانی که ایمان آورده و مقید به انجام عمل صالح هستند، از عمر خود بهره گرفته‌اند، ادامه داد: در فراز پایانی سوره عصر، خداوند بر حق‌گویی، امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارد کمااینکه انسان در مسیر بیان حقیقت باید صبر و شکیبایی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه ویروس کرونا روزانه باعث از فوت جمعی از هموطنان می‌شود، گفت: در مقابل این ویروس همه وظیفه دارند کمااینکه هنوز اجتماعات در برخی مراسمات ترحیم موجب شیوع ویروس کرونا می‌شود که این امر برای سلامت جامعه مضر است.

وی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی در ایجاد امنیت در جامعه بر لزوم افزایش فعالیت‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به اینکه قوه قضائیه در کمال اقتدار با افرادی که موجب سلب آسایش و آرامش مردم می‌شوند، قاطعانه برخورد کند، گفت: موسسات فرهنگی، تربیتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه دارند، کمااینکه اشتغالزایی موجب کاهش آسیب‌‌های اجتماعی می‌شود.

از تبعیض‌ در استخدام‌ها جلوگیری شود

امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه در نظام اسلامی ایران تمام مسئولان باید مسئولیت خود را به منزله امانت بدانند، اضافه کرد: مسئولان در نظام اسلامی ایران نقطه وسط دایره هستند و نسبت آنان با همه مردم مساوی است و این امر باید در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم شایسته سالاری در استخدام‌ و گزینش‌ها تاکید کرد و با اشاره به اینکه در استخدام‌ها ملاک قانون است، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید از تبعیض‌ها در استخدام‌ها جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر، گفت: در حکومت پهلوی، بیگانگان حاکم بودند اما در انقلاب اسلامی ایران با استقلال و در کمال اقتدار هستیم و وظیفه همه سازمان‌های دولتی و مردمی بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

وی به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با اشاره به اینکه زندگی فاطمی راهگشای مشکلات خانواده‌ها است، گفت: در عصری که غرب‌زدگان می‌خواهند جوامع و خانواده را به سمت ابتذال ببرند، اشاعه فرهنگ و رفتار فاطمی تنها راه مقابله با ابتذال غرب است و می‌تواند راهگشای مشکلات و چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تواضع و ادب نسبت به پدر و مادر را ویژگی حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و با اشاره به اینکه دخت نبی مکرم اسلام در طول عمر بابرکت خود همواره در کنار پیامبر اکرم(ص) بود، افزود: زندگی سراسر افتخار و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند الگو سرمشق بانوان، دختران و همسران قرار گیرد کمااینکه تقسیم کار در منزل، تفاهم در خانواده، صبر و شکیبایی، تربیت صحیح فرزند و همسرداری دخت نبی مکرم اسلام از ویژگی‌های بارز زندگی آن حضرت بود.

وی با اشاره به اینکه، پرسه زدن بیهوده بانوان در خیابان‌ها و انظار عمومی، سیره فاطمی نیست، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) فقط در موارد ضروری در انظار عموم قرار می‌گرفت، آن حضرت در جنگ احد از مجروحین پرستاری کرد یا در دفاع از امام علی(ع)، در انظار عمومی ظاهر شد، بدین معنا که بانوان ما جز در موارد ضرور، در انظار عمومی ظاهر نشوند.

انتهای پیام
captcha