حمایت مردم از نظام به معنای حمایت از همه مسئولان نیست
کد خبر: 3867443
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
آیت‌الله فقیهی:

حمایت مردم از نظام به معنای حمایت از همه مسئولان نیست

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: حمایت مردم از نظام اسلامی به معنای حمایت از همه افراد مسئول نیست و افراد ناصالح باید اصلاح شوند.

حمایت مردم از نظام به معنای حمایت از همه مسئولان نیستبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن فقیهی، امروز 8 دی‌ماه در درس خارج فقه خود با اشاره به روز نهم دی‌ماه گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید این مراسم با افتخار در میان مردم گرامی داشته شود تا دشمنان برای مخالفت با اصل نظام برنامه‌ریزی نکنند.

وی افزود: در نظام اسلامی انتقاد به اشخاص اعم از وزیر، وکیل و رئیس جمهور ایرادی ندارد، زیرا ممکن است تخلف و اختلاسی در کار باشد، ولی مبارزه و فتنه نسبت به اصل نظام نباید وجود داشته باشد.

این استاد خارج حوزه علمیه با بیان اینکه فتنه علیه اصل نظام خط قرمز است، گفت: مردم در روز نهم دی‌ماه از کسانی که با اصل نظام مخالفت کردند، اعلام برائت جستند. بنابراین نظام با انتقاد، تکامل یافته و اصلاح می‌شود، ولی اگر گروهی با اصل نظام مخالفت کردند، حمایت از نظام وظیفه همه است.

آیت‌الله فقیهی با بیان اینکه حمایت از نظام به معنای حمایت از همه افراد نیست و افراد ناصالح باید اصلاح شوند، تصریح کرد: هر بدی وجود دارد، از مسلمانی ما است، زیرا برخی از ما مسئول می‌شوند و خلاف می‌کنند که نباید آن را به پای اسلام و نظام بنویسیم، لذا باید نظام حفظ شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با  بیان اینکه مردم نسبت به رئیس جمهور و وزرا ایراد و  انتقاداتی دارند، اظهار کرد: مسئله 9 دی‌ماه را باید با بصیرت دادن به مردم حفظ کنیم و در مراسم این روز حضور یابیم و بصیرت داشتن را هم به خودمان و هم به دیگران تأکید کنیم.

انتهای پیام
captcha