احساس نیاز به مطالعه در مردم تقویت شود
کد خبر: 3759113
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

احساس نیاز به مطالعه در مردم تقویت شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه را در گرو یک عزم همگانی دانست و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه باید احساس به نیاز مطالعه در افراد را تقویت کنیم.

ک

به گزارش ایکنا از لرستان، در جلسه‌ای که جمعه، چهارم آبان به‌منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان و ستاد نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به نقش سازنده مطالعه و کتابخوانی به‌ویژه در سنین پایه و در میان کودکان اشاره کرد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه باید احساس به نیاز مطالعه در افراد را تقویت کنیم.
وی گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه را در گرو یک عزم همگانی دانست و اظهار امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سایر ادارات و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان به گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف مردم استان کمک کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از برنامه‌ریزی این اداره‌کل جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع در سطح کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و ادامه داد: در صدد هستیم تا از نظرات سایر مسئولان و صاحب‌نظران حوزه فرهنگ در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و جذب حداکثری مخاطبین کتابخانه‌های عمومی استفاده کنیم.

جهل و نادانی؛ ریشه بسیاری از انحرافات در جامعه
حجت‌الاسلام بهزاد پیروزفر، معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد نیز در این دیدار ریشه بسیاری از انحرافات در جامعه را جهل و نادانی برشمرد و اظهارکرد: باید از طریق گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نسبت به بالابردن سطح آگاهی و معلومات آحاد مختلف مردم جامعه اقدام کنیم.
وی به پایین بودن وضعیت سرانه مطالعه در جامعه اشاره کرد و گفت: همگی ما وظیفه داریم که نسبت به این مقوله مهم فرهنگی که مورد تاکید فراوان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز هست توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
پیروزفر از دغدغه و زحمات مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان بابت پیگیری جهت رفع مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی در استان تشکر کرد و در خصوص همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک قول مساعد داد.
در پایان این جلسه نیز پس از بحث و بررسی پیرامون موارد همکاری مشترک، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو نهاد به امضای طرفین رسید.
تبلیغات مناسب در پایگاه‌های نمازجمعه جهت عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان، مشارکت در راه‌اندازی ایستگاه کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی مشترک در حوزه کتاب و کتابخوانی، معرفی کتاب‌های ممتاز و اثربخش و تشریح خدمات کتابخانه‌ای از تریبون نمازجمعه، معرفی خیّرین کتابخانه‌ساز از طریق ائمه‌جمعه و قرار گرفتن تریبون نمازجمعه در اختیار مدیرکل و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها جهت معرفی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه بود.

انتهای پیام

captcha