اختصاص بخشی از محوطه امامزاده محمد درب‎گنبد به نهاد کتابخانه‌‌ها
کد خبر: 3747445
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
طهماسبی خبرداد:

اختصاص بخشی از محوطه امامزاده محمد درب‎گنبد به نهاد کتابخانه‌‌ها

گروه فرهنگی - مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی لرستان به اختصاص بخشی از حرم امامزاده محمد کوهدشت به کتاب‌خانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: این مکان به‌عنوان کتاب‌خانه عمومی درب‌گنبد در نظر گرفته شده است.

اختصاص بخشی از محوطه امامزاده محمد درب‎گنبد به نهاد کتابخانه‌‌ها

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی لرستان، امروز یک‌شنبه، 25 شهریور در جلسه انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی استان لرستان که در استانداری برگزار شد، به مصوبات جلسه گدشته این انجمن اشاره کرد و با اشاره به تعطیل بودن کتابخانه پارک معلم شهرداری خرم‌آباد گفت: با ساخت ساختمان فضای سبز در پارک معلم مقرر شد یک طبقه در اختیار کتابخانه‌ها قرار گیرد این در حالی‌است که این ساختمان هنوز در مرحله اسکلت‌بندی باقی مانده است.
وی با اشاره به این‌که درآمد کتابخانه ها از حق عضویت افراد است که این مبلغ ناچیز است، ادامه داد: اصل درآمد نهاد کتاب‌خانه‌ها نیم درصدی است که از طریق شهرداری‌ها پرداخت شود این در حالی‌است که در شش‌ماهه نخست سال‌جاری تنها 20 میلیون از این طریق پرداخت شده است‌.

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار اولویت کار این نهاد در سطح روستاهاست
طهماسبی با ذکر این مطلب که با توجه به تنگناهای بودجه‌ای، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در حد توان به اجرای برنامه‌های فرهنگی اهتمام داشته که نمونه آن جشنواره «رضوی» با هدف ترویج فرهنگ اهل‌بیت است، ادامه داد: برنامه جشنواره نقاشی کودکان نیز تیرماه سال جاری به پایان رسید که 44 نفر تجلیل شدند.
مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی لرستان برگزاری شب شعرها در شهرها، حلقه‌های مطالعه و برگزاری ستاد امر به معروف را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: بنابر میانگین کشوری در سطح استان باید 75 کتابخانه داشته باشیم اما 33 کتابخانه داریم بدین معنا که فاصله با سرانه مطالعه زیاد است.
وی با ذکر این مطلب که اکثر مناطق حاشیه‌ای از وجود کتابخانه محرومند، به ساخت کتاب‌خانه شهدای شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی کتابخانه تعطیل شده درب‌گنبد با اعمال اوقاف و امور خیریه بخشی محوطه‌ای حرم امامزاده محمد به‌عنوان کتابخانه اختصاص یافت‌.
طهماسبی با تاکید بر تروبج فرهنگ مطالعه در روستاها، تصریح کرد: بسیاری از روستاهای استان لرستان از نعمت کتابخانه محروم هستند که راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار اولویت کار این نهاد در سطح روستاهاست.

انتهای پیام

captcha